op vacantie als je in de ww zit

• oscar

Wie kan er antwoord geven op het volgende. Op 30 juni beland ik ook helaas ongewild in de ww. Ben 47 jaar altijd gewerkt en wordt nu door de samenleving afgerekend. Wat je opgebouwd hebt is in no time weg, kansen om weer werk te krijgen is minimaal.

Nu komt mijn vraag 20 juli heb ik een vacantie gepland vanwege 25 jaar getrouwd en ben dus drie weken weg. Ik moet dit dus opgeven aan de ww. Wordt ik daarop gekort omdat ik niet genoeg vacantiedagen heb opgebouwd in de ww (vreemd eigenlijk) of heeft er iemand een tip.

Mvg

Oscar

• M&L

Oscar,

In de ww heb je 4 doorbetaalde weken vakantie per kalenderjaar. In jou geval gaat daar echter de helft vanaf. Dit omdat je maar een half jaar ww in een kalenderjaar hebt. Een week te kort voor jou vakantie. Drie weken op vakantie kan wel, maar dan een week onbetaald. Je zal er geen zin in hebben, maar je kan annuleren. Als je om economische reden ontslagen bent tenminste. Kijk maar in je annuleringsverzekering. Je kunt ook de gok nemen en lekker gaan, en 2 weekjes opgeven. Werk briefje moet namenlijk om de 4 weken ingestuurd worden. Het eerste half jaar wordt je toch door het GAK met rust gelaten. En een toevallige oproep van het CWI ben je dan maar een keer vergeten. Waar gaat de reis naar toe?

• Oscar

Bedankt voor je reactie. Inderdaad moet ik het zo maar doen, vreemd toch eigenlijk. Ik solliciteer me gek om na 30 juni weer een baan te hebben. De vacantie gaat naar Indonesie en daar hebben we lang voor gespaart. Is bedoeld omdat we dan 25 jaar getrouwd zijn en samen met mijn twee zoons er een aparte vacantie van te maken. Dit nemen ze niet van me af.

Vraagje? Ben jij ook werkeloos

Groetjes Oscar

• Marco V

Prettige vakantie!

gegroet,

Marco V

• M&L

Ja ik ook.

• Oscar

Thnx

Jij ook als je gaat