als je geen werk hebt...

• DePeter

Sorry Nancy ben ik niet met je eens, vrijwilligerswerk (zijn prima mensen hoor) moeten ze afschaffen net als Melkert banen, gewoon betaalde banen van maken.

Waarom?? Mensen die nu dit soort werk doen verdienen het om een betaalde baan te hebben, feit dat ze nu onbetaalde arbeid verrrichten spreekt voor ze, deze mensen heb de juiste instelling nu alleen onze regering nog.

grtzzzzzzzzzzzz

• Maureen

Je leest de vraag van Cor niet. Hij vraagt wat je kan doen. Maak jezelf nuttig en zorg dat je tussen de mensen blijft. Dan is vrijwillerswerk een oplossing. De politiek verander je niet. Dit is al jaren een probleem dus wat zeur je nou

• DePeter

Was mijn reactie aan Cor??? Nee aan Nancy toch!!!!

Dus wie leest er niet goed.

Enja Vrijwilligerswerk is nuttig werk, maar toch maar betaalde banen van maken??

Is mijn mening hoor, je mag er over denken hoe je wilt.

Maar je moet niet gaan roepen over zeuren, ok??

grtzzzzzzzz

• leekje

dat zou ik wel willen weten….in de wao mag je toch niet bijverdeienen….grag een serieuze reactie

• Jan

Wanneer je in de WAO zit ben je toch arbeidsongeschikt? Hoe is het mogelijk dat je niet kan werken vanwege het feit dat je arbeidsongeschikt bent maar wel kan bijverdienen. Het bijverdienen heeft dan vast niets met werken te maken verwacht ik.

• vrijwilliger met een wao

sluit je aan en ja geef iedere vrijwilliger maar een salaris voor het werk dat hij vericht en voor enkele tips omtrend richtingen wat je zaol kan doen hangt af van je voorkeur ,voor adviesen of hulp kan je mailen mvg peter

hieronder de laatste cijfers en bedragen

Vrijwilligerswerk: algemene informatie

Ruim drie miljoen mensen in Nederland doen regelmatig vrijwilligerswerk. Toch kunnen vrijwilligersorganisaties altijd meer mensen gebruiken. De samenleving zou er anders uitzien als vrijwilligers niet in sportverenigingen, in de hulpverlening, in belangenorganisaties, actiegroepen, natuur en recreatie actief zouden zijn. Wilt u ook vrijwilligerswerk gaan doen? Een goed idee. Want vrijwilligerswerk kan ook u wat opleveren. Plezier in het werk en erkenning. U leert andere mensen kennen en soms ook nieuwe vaardigheden. Het kan zelfs een opstapje naar een (nieuwe) baan zijn. Deze informatie is vooral bedoeld voor mensen met een WW-, WAO- of bijstandsuitkering die vrijwilligerswerk (willen) doen. Voor hen is het interessant om na te gaan welke mogelijkheden er zijn op het gebied van stimuleringspremies en onkostenvergoeding.

onkosten vergoeding

Het maximale bedrag voor een forfaitaire onkostenvergoeding is _ 700 per jaar of _ 20 per week. Als u een maximale vaste onkostenvergoeding krijgt en daar bovenop een vergoeding van werkelijk gemaakte en aangetoonde kosten dan komt u niet meer in aanmerking voor vrijstelling van belasting- en premieheffing. De vaste onkostenvergoeding en de vergoeding van aantoonbare werkelijk gemaakte kosten worden niet in mindering gebracht op de uitkering. Andere vergoedingen of beloningen voor vrijwilligerswerk worden wel verrekend met de uitkering.

stinulerings premies

Gemeenten kunnen premies geven aan uitkeringsgerechtigden om hen te stimuleren vrijwilligerswerk te verrichten. De hoogte en voorwaarden voor deze stimuleringspremies verschillen per gemeente. Het beste kunt u bij uw eigen gemeente informeren of u voor een stimuleringspremie in aanmerking komt. De stimuleringspremie wordt niet van uw uitkering afgetrokken. Voor bijstandsgerechtigden geldt een maximum van _ 80 per maand.

bron: http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?link_id=1616&doctype_id=15#top

• math

Beste vrijwilliger

Wat hier geschreven wordt is een prima informatief verhaal en bovenal duidelijk.

Dank je wel!!

• vrijwilliger

kijk dat zijn de beloningen waar we het voor doe gewoon een menselijk bedankje zaols het hoort en niet achteraf de rekening aanbieden voor de hulp maar even netjes ( graag gedaan ) zegen kleine moeite en wie weet help je er iemand mee ,

wel even vragen bij de belasting of dit geld met de inkomsten welke nu als bassis word opgegeven klopen dus navragen, anders kan je nog bij betalen ook volgend jaar, hoor ik net van een andere vrijiwlliger dus er zijn haken en ogen bij helaas , zelf heb ik er nog geen tijd voor gehad om het aan te vragen te druk met mensen helpen en bedankjes ontvangen (hihi) , voor de mensen die wel willen werken er is genoeg te doen denk maar aan je buren of familie begin daar je hulp aan te bieden en als je lichamelijk wat minder sterk bent ach doe je het via internet gewoon hier advies geven aan mensen is ook werken , er zijn mensen die er hun brood mee verdienen ,en er niks voor doen dus weer werk voor ons tja we worden wel bezig gehouden zoals u ziet is het niet met werken is het wel in de wao druk druk druk

mvg .