Centrum voor Werk en Inkomen

• Frank W.

Een vraagje, hopelijk heeft iemand hier een antwoord op:

Ik heb vorige week ontslag genomen in mijn proeftijd, ik weet ik heb geen recht op ww, maar moet ik mij verplicht aanmelden bij CWI?

Ik ben zelf erg actief met het zoeken naar een andere baan, en heb al een aantal sollicitaties de deur uitgedaan.

Met vriendelijek groet,

Frank W.

• DePeter

Lijkt me niet, maar is wel verstandig om het toch te doen al is het maar om je kansen te vergroten.

Dan kun je nml vacatures per E-mail toegezonden krijgen heb ik ook iedere dag.

Suc6 met het vinden van werk.

grtzzzzz

• Jan

Hoi Frank, het lijkt me verstandig om je zo snel mogelijk te melden bij het CWI. Wanneer het niet direct lukt om werk te vinden heb je waarschijnlijk een Abw uitkering nodig. Deze gaat in zodra je je meldt. Met terugwerkende kracht wordt een lastig verhaal. Buiten dat kan je ook nog eens gezeur krijgen vanwege het late melden. Hier komt bij dat het CWI je kan helpen met vacatures en andere zaken.

Succes !

• Alexandra

Je komt niet voor een uitkering in aanmerking als je zelf ontslag genomen heb. Dit is mij nml ook overkomen. Maar meld je wel bij het CWI

• Hans

Als je ontslag genomen hebt, verspeel je ook het recht op een bijstandsuitkering. Niet zo slim.

• Karin*D

ik werk bij het cwi!!

nee, je hoeft je niet te melden! een inschrijving bij het cwi is alleen voor een uitkering! anders is het niet noodzakelijk! verder heb je dezelfde rechten als iemand die wel ingeschreven staat! je kan dus altijd bellen of langs komen voor informatie/ advies of reageren op advertenties!

hoop dat je zo voldoende advies heb!

groetjes karin

• Karin*D

dit is dus niet waar! als je echt geen geld heb! dan kan je altijd een bijstanduitkering aanvragen! een bijstandsuitkering is voor de mensen die echt geen geld of wat dan ook hebben! het is hun laatste red middel!!!

• Hans

Niet blijvend inderdaad, maar ik citeer:

“Stel u neemt zelf ontslag. Dat is een zeer ernstig feit, dat u zwaar wordt aangerekend. In dat geval treft de gemeente de volgende maatregel: 1 maand 99% minder uitkering. Ook hier geldt weer: bij herhaling wordt de periode verdubbeld.”

• Hans

Dus eigenlijk is er geen steek veranderd ten opzichte van het oude Arbeidsbureau. In de media lees je ook steeds regelmatiger “de vroegere arbeidsbureaus”.