Hoi,
Ik ben sinds mijn verhuizing van het noorden van limburg naar het zuiden van limburg nog steeds op zoek naar een baan.
Heb inmiddels maar een baantje genomen als intereurverzorgster maar dat brengt echt geen zoden aan de dijk.
Loon is letterlijk het minimum.
Wil 3 hele dagen per week werken en het blijkt verdomd moeilijk te zijn om een baan te vinden voor 24 uur per week. Je vind wel werk maar dan moet je diensten draaien of Duits kunnen spreken, 40 uur willen werken of als je een parttime baan kan krijgen je dan van 12.00 tot 18.00 moet komen werken terwijl je school gaande kinderen heb en een man die onregelmatige diensten draai.
De reden waarom ik wil werken is dat ik niet de hele week thuis wil zitten en voor het huishouden alleen maar te moeten zorgen en wachten tot man en kroost binnen is om dan weer aan de slag te gaan. Ik wil mezelf bij een baas nuttig maken en zo een eigen inkomen verdienen zodat ik ook een steentje in het huishouden mee kan dragen.
Ik wil verdorie een baan. Maar nee hoor je solliciteer en je krijgt als antwoord vacature reeds vervult, te oud ( ben 40 ), over gekwalifiseerd ze hebben liever een school verlater met 20 jaar ervaring etc.
De redenen beginnen me nu de keel uit te hangen.
Vind het bv niet eens erg om de ene week 3 dagen en de andere week 2 dagen te werken als ik maar iets anders dan het schoonmaken van een café heb.
Bedankt voor het lezen. Lucht niet echt op maar heb een poging tot gedaan.
Nu nog die verdraaide baan zien te vinden.
groetjes Linda