baan bij oude werkgever

• Marja

Hallo mensen,

Wie kan mij vertellen als ik zelf ontslag heb genomen bij mijn oude werkgever voor een nieuwe baan, ik na 2 jaar weer kan solliciteren n.a.v. een vacature bij mijn oude baas. Heb ik dan net zoveel recht om die baan te krijgen als andere sollicitanten.

Ik heb n.l. begrepen dat wanneer jezelf ontslag neemt bij een werkgever je nooit meer een baan krijgt bij deze werkgever.

Groetjes marja

• Sip

O ja wel hoor het is zeker niet verboden om naar je oude werkgever terug te keren. Maar of werrkgever het wil is punt 2

• Marco V

Marja,

Wat denk je nu zelf???? FF logisch nadenken dus!

gegroet,

Marco V

• math

Ik werk als consultant bij een IT bedrijf. Met zekere regelmaat gaan hier mensen weg omdat zij een vaste baan aangeboden krijgen in het bedrijfsleven bijv. als IT manager. Na verloop van tijd 2 a 3 jaar zie je mensen weer terugkomen in een rol als consultant of als projectleider binnen onze organisatie.

Goede mensen zie je vaak met lede ogen vertrekken, maar je bent blij als je ze na verloop van tijd weer in je organisatie kunt opnemen.

Waarom zou dat voor jou een probleem zijn? Als jouw oude baas tevreden over je was, zal hij jou graag weer willen aannemen. Waarom zou hij een voorkeur hebben voor een vreemde want dat is ook maar afwachten hou deze functioneert.

Aan de andere kant staat natuurlijk dat jij toendertijd om bepaalde redenen bent weggegaan. Hoeveel zekerheid heb jij te bieden voor je werkgever? Continuiteit is natuurlijk ook een issue dat meespeelt. Die afweging moet je zelf of je werkgever maken.