De discussie die jij wilt voeren is best zinnig. Alleen past hij niet binnen deze topic. Ik kan mij voorstellen dat je als werkgever tegen zaken aanloopt waarvan je haren rechtop gaan staan. Zeker als je een midden- of klein bedrijf hebt, dan kun je van niet willende werknemers bijzonder veel last hebben. Zij nekken je!
Toch hangt ook hier een groot gedeelte af van de instelling die je zelf hebt naar dit soort werknemers. Als werkgever dien je immers een bepaald overwicht te hebben op mensen. Ik zit weliswaar aan de andere kant, voorzover je dat een onderscheid kunt noemen, maar ik heb in het verleden als projectleider toch ook leiding moeten geven aan heel lastige projectleden die enkel in het project zaten omdat de bnedrijfsleiding hen dat had opgedragen. Dan sta je opeens ook aan de andere kant. Je hebt de middelen en gelden toegewezen gekregen en jij mag aan de slag en ervoor zorgen dat alles binnen de gestelde termijn en binnen het butget wordt gerealiseerd. Je zult deze mensen toch moeten motiveren wil je de eindstreep halen. Op overwicht komt het dan meestal aan. Overwicht door het tonen van leiderschap, inzicht, motivatie- en relativeringsvermogen.
Dat alles verlet niet dat het vaak uitermate lastig is om met profiteurs om te gaan.
Jij gooit het direkt op geld verdienen. Maar draait het enkel daarom? Een prettige werksfeer is vaak veel meer waard dan geld alleen. Beiden moeten samen kunnen gaan. Maar de kwaadheid die uit jouw woorden spreekt, zal waarschijnlijk ook op je werknemers doorwerken en dat bepaald uiteindelijk ook de sfeer op je bedrijf of op je afdeling. Daarbij maakt het niet zo veel uit of je nu werkgever dan wel afdelingschef of projektleider bent.
Het staat ieder wel vrij om zijn vragen te stellen aangaande werkloosheids uitkeringen en de rechten en plichten die daaraan verbonden zijn.