ww uitkering

• Monique

Als je recht hebt op 5 jaar WW.

3 jaar loongerelateerd en 2 jaar vervolguitkering.

Je gaat na 2 1/2 jaar weer werken, en werkt 15 mnd.

Kun je dan nog terugvallen op je oude situatie?

Dus nog een halfjaar loongerelateerd en 2 jaar vervolguitkering?

Heeft iemand daar recent ervaring mee?

• Sip

Als je daarmee bedoelt dat je nu voor een lager loon werkt dan eerder het geval dan heb je pech. Je nieuwe uitkering wordt berekend naar je huidige loon.

• Monique

Nee, daar gaat het niet om.

Val je terug in je uitkering van daarvoor.

Dus nog 2 jaar vervolguitkering of ben je die kwijt?

• Hans

Men kijkt of er voldaan wordt aan de vier-uit-vijfeis: Of je van de afgelopen vijf jaar er vier minstens 52 dagen gewerkt hebt. Dus als de tussenliggende werkloosheid te lang geduurd heeft, kun je pech hebben

• Marco V

52 dagen?????

gegroet,

Marco V

• Sjoerd

Knap lef hebben. recht hebben op. Je bent drukker met het krijgen van uitkering dat met een baan zoeken. Zo ver is het al in Nederland

• math

Wat weet jij nu van de situatie van Monique? Helemaal niets! Zij stelt een vraag waar je een antwoord op kunt geven. Gemakshalve verbind jij daar een aantal conclusies aan die er helemaal niet toe doen. In dit land hebben we een aantal wetten en regels.

Je mag je toch wel op de hoogte stellen wat de voorwaarden zijn van deze zaken. Iedere burger wordt geacht de voorschriften te kennen. Als je dat niet weet vis je overal achter het net.

Je moet toch ergens op voorbereid zijn als je op een bepaald moment ergens mee geconfronteerd wordt.

Als iemand een serieuze vraag stelt, geef dan een serieus antwoord terug dat ergens op is gebaseerd of onthoud je van commentaar als je niet weet wat er precies speelt.

• Sjoerd

je moet lezen. ze drukker met een uitkering te krijgen dan te zorgen hoe krijg ik snel baan.

bovenin staat discussie-reactie!!!!!!

NL is een vrij land en bovendien draag ik genoeg geld af voor een ww uitkering als werkende en dan moet ik mn mond houden ook .IK DACHT HET NIET

• Hans van Dalen

Ja je betaald genoeg premie voor de WW als werkende en je hebt daarmee dus ook rechten als je onverhoopt werkloos wordt. Eerlijk gezegd kan jij me niet vroeg genoeg ontslagen worden om eens te voelen wat het is werkloos te zijn

• math

Je moet ook nog wat te discussieren hebben. Wat jij doet is geen discussie voeren. Je schopt iemand al op voorhand de grond in zonder dat je weet of de betreffende persoon een profiteur is of niet. En het staat iedereen vrij om vragen te stellen die betrekking hebben op zijn of haar specifieke situatie. Waarom zou je een klotebaan accepteren als je je rechten ook nog eens moet verspelen op een redelijke uitkering. Ik ben niet thuis in de betreffende wetgeving maar ik zou Monique adviseren met het CWI te gaan praten. Deze mensen kunnen je haarfijn uitleggen hoe de vork in de steel zit. Adviezen zijn in dit land gratis en je hoeft echt niet bang te zijn dat je daar onterecht afgezeikt wordt zoals op dit prikbord het geval is.