ontslag via uitzendbureau

• kpnoe

ik heb een contract via een uitzendbureau tot en met april van 12 uur per week. waar ik nu werk gaan ze stopen en dus geen werk meer voor mij. de uitzendbureau zegt tegen mij dat ik die 12 uur niet door betaalt krijg, en ik moet de contract zelf maar opzegen. dit lijk mij vremde voorstel!!!.

volgens mij hebben ze geen werk voor mij en willen ze mij niet uitbetalen tot april.

de vraag is heb ik recht op uitbetaling tot april als ze geen werk voor mij vinden???

dank u

• Sip

In elk geval zelf dat contract niet opzeggen. Als je ontslag krijgt ww aanvragen alsd an blijkt dat het uitzendbureau je moet doorbetalen dan melden ze dat wel

• Dirk.D.

Beste

Tja, een ontslag zelf vragen ?? nooit doen !!!!!

Volgens de Arbeidswetgeving gaat het hier over “Bedongen arbeid” van 12 uur per week

Jammer voor je werkgever, maar hij moet door betalen tot dat er ontslag is gegeven EN goedgekeurt door de instanties.

Een goede raad: ga naar je vakbond en/of naar de rechtswinkel en vooral blijf beschikbaar voor werk (b.v. blijf bellen waar het werk blijft, ga eens langs) dit betekend dat het buro of jouw blijft uitbetalen of je krijgt ontslag met kans op recht op WW

Groet

Dirk.D.