Bepaald -> onbepaald ??

• Fritz©

Hoi,

Ik heb in de wandelgangen opgevangen, dat wanneer je langer dan 3 jaar bij hetzelfde bedrijf werkt en je vervolgens een nieuw contract krijgt, dit voor onbepaalde tijd moet zijn? Klopt dit?? Of is dit voor elk bedrijf anders?

Ik had voorheen een bepaald contract voor een jaar (dus 3 x verlengd!),maar nu ik een andere functie heb gekregen, krijg ik ‘slechts’ een contract voor een half jaar!! (bij hetzelfde bedrijf).

Bestaan hier wettelijke regels voor??

Met vriendelijk groet,

Fritz©

• Dirk.D.

Beste Frits.

Waar jij op doelt is de wet “Flex en zekerheid” ja inderdaad is een contrakt 3x verlengen is er een voor onbepaalde tijd, of langer dan 3 jaar bij dezelfde werkgever is er ook een voor onbepaalde tijd.

Kortom: JA

Verstandig zou zijn dit (nog) even niet met je werkgever te overleggen maar voor de aanvang van een bij normaal contrakt voor onbepaalde tijd geldende opzeg termijn even met je werkgever om tafel te gaan.

De werkgever zal om jouw te kunnen ontslaan wegens “dienst verband eindigen van rechtswege” (einde contrakt) bij tegen spel van jou eerst bij het arbeids buro een ontslag vergunning moeten vragen.

Ga je niet in beroep, dan kan het zijn dat je je WW rechten verspeelt (vrijwillig werkeloos) dus wees voorzichtig.

Groet

Dirk.D.

• Fritz©

Bedankt!

Ik zal binnenkort eens contact opnemen met personeelszaken (uiteraard zonder mijn personeelsnummer) en hier wat informatie inwinnen.

Groeten.

Fritz©