Kan iemand mij wat uitleggen?

• maria

hallo iedereen

Vorig jaar 1 november ben in in dienst gegaan bij een restaurant (fulltime), zij zijn afgelopen september gestopt wegens niet goed lopen van de zaak. Daarna heb ik een tijdje bij een ander zaakje gewerkt die na 3 maanden weer werd overgenomen. Deze zaak loopt ook niet. Nu ben ik dus werkloos en druk op zoek naar iets anders.

Iedereen zegt tegen me dat ik een uitkering moet aanvragen maar volgens mij krijg ik die helemaal niet. Ik heb de afgelopen 5 jaar wel gewerkt maar studeerde toen ook. Ik ben 20 jaar als dat iets uitmaakt!

Kan iemand mij meer vertellen?

Alvast bedankt!

Groetjes Maria

• Sip

Ik denk dat je een grensgeval bent en ik ben ook niet op de hoogte van de tegenwoordige uitkeringsregels . Het maakt geloof ik ook verschil als je geen kostwinnaar bent. In elk geval moet je het wel aanvragen. Als je het niet krijgt heb je pech. Ben je kostwinnaar en je hebt geen recht op ww dan heb je recht op bijstand en ook die moet je zo snel mogelijk aanvragen

• Naomie

zolang je zelf geen onslag hebt genomen, en kunt bewijzen dat je onslagen bent wegens een slecht lopende zaak, dan heb je altijd recht op ww. dus als ik jou was zou ik maar snel aanvraag doen, want je hebt er recht op

• Mark

En als je te lang wacht met je aanvraag wordt je nog gekort ook op je uitkering !

• Albrecht

Gewoon even bij je gemeentehuis langsgaan, afdeling sociale zaken!

Maak er een afspaak en bekijk het met deze man.

• esther

Ik zou me eens direkt gaan melden bij het CWI in je gemeente\

Esther