Ontslagen, bedrijf start opnieuw

• Peter

Kan iemand me advies geven in onderstaande??

Op 18-9-2002 is het buro waar ik toen 5 jaar werkt failliet gegaan, er is toen voor alle 26 mensen ontslag aangevraagd en verleend.

Een week verder heeft het bedrijf onder een andere naam een doorstart gemaakt waarbij 12 van de mensen een nieuw contract is aangeboden.

Tijdens het failliet gaan hadden wij één kracht ingehuurt, deze persoon blijkt nu een jaar contract te zijn aangeboden, begrijp me niet verkeert ik GUN het die persoon maar ik vraag me af of een en ander wel door de wet is toegestaan, aan de ene kant gooien ze mensen buiten en een paar weken daarna gaan ze Inleenkrachten een Jaarcontract aanbieden.

Als iemand me hierin advies zou kunnen geven dan graag.

grts Peter

• math

Er is formeel een ontslag vergunningaangevraagd en ook verleend. Vervolgens is het faillisement aangevraagd en ook uitgesproken.

In alle gevallen is de rechtbank hierbij betrokken. Dat het bedrijf een week later een doorstart maakt onder een andere naam en misschien ook wel met een andere eigenaar is een ander verhaal. Formeel is daar toch niets op tegen?

Het nieuwe bedrijf is ook niet verplicht de vroegere werknemers terug te nemen. In principe staat het hun vrij in dienst te nemen wie zij willen.

Als je dus weer in dienst wil treden van dat bedrijf zul je dus , formeel gezien, ook weer moeten solliciteren naar een functie binnen dat bedrijf. Dat dit een aantal vroegere medewerkers aangeboden wordt door het nieuwe bedrijf is uiteraard ook hun goed recht. Dat daar dan ook vroegere tijdelijke krachten een jaarcontract wordt aangeboden terwijl de vaste medewerkers de deur uitgeschopt werden en geen andere mogfelijkheden meer hebben om weer binnen te komen maakt het alleen maar wrang.

Formeel gezien kun je er echter weinig tegen doen. Het staat immers iedereen vrij dat personeel aan te trekken wat zij zelf wensen.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe in het vinden van een nieuwe baan.

• Rodger

Peter,

Stel deze vraag op het prikbord “advocaat.startpagina.nl”

Succes,

Rodger

• Peter

Okay, Math en Rodger bedankt voor jullie reactie, ik was zelf al van mening dat er niks aan te doen is maar vragen kan nooit kwaad.

grtzzzzzzz en een Gezond en Gelukkig 2003

• Marja

Als je even nadenkt kom je misschien tot de conclussie dat het bedrijf verder wilde zonder jou ,,,,, het feit dat je het niet begrijpt is misschien de rede van je ontslag

Snappie!!!!

• Peter

Ben jij zo DOM, of wil je DOM lijken???

Als je niets anders weet dan R*T OP (sorry mensen voor dit taalgebruik) ik stel toch alleen maar een vraag, en dan is het gebruikelijk om daar een antwoord op te geven en Géén mening.

Het is niet dat ik kwaad ben of zo, maar zulk soort opmerkingen heeft niemand iets aan.

NO grtzzzzzzzzzzzz

• Chris

Begrijp je het nu waarom je ………………………

• Peter

Nee!!!!! Leg eens uit.

• Chris

Je bent geen Einstein he!

• <<D€P€T€R>

Einstein!!!!!!! Wat denk je dat die uitroeptekens bedoelen?????????

Chris schreef:

>

> Je bent geen Einstein he!