Math, waarom meen je dat Sjaakie een sufkloot is?

• LD

Niet reageren kan natuurlijk ook.

• math

Moet je eens kijken in de volgende topic van onze “werkende man”. Simplistische prietpraat die ingegevens wordt door een stuk frustratie.

De ene sufkloot bejubelt de WW, de andere gooit alle buitenlanders , ‘WW’ers en misschien ook nog WAO' ers maar op 1 hoop.

Toppunt van simplisticiteit waarbij iedere vorm van nuance ontbreekt. Gewoon onderbuik geleuter.

Onze “werkende man” moest het eigenlijk eens aan den lijve ondervinden om de straat op geschopt te worden.

Argument van dit soort mensen is dat zij schreeuwen dat zij morgen weer een baan hebben. Misschien wel, maar vraag niet welke. In een winkel kan iedereen wel werken aan de lopende band ook, en putjesscheppers vraaagt men bij tijd en wijle ook nog. Niet dat ik op deze beroepen neerkijk, maar in de arbeidsmarkt is dat wel een gegeven. Maar als je in een bepaald beroep €2500 of meer verdient en je komty in de ww terecht doordat het bedrijf failliet gaat, dan ga je niet als lopende band werker voor €1200 in een fabriek werken als je een ww uitkering krijgt van 80% van je laatst verdiende salaris. Je kijkt en wacht je kansen af en stapt vervolgens weer in een volgende baan.

Je vergeet gemakshalve dat we in dit land ww premie betalen om de kans op loonderving te ontlopen bij onverhoopt ontslag. Iedereen betaalt dat, zelfs de buitenlanders.

Na verloop van tijd belandt men vanzelf in de bijstand en dan krijg je nog minder dan het minimum loon. Ook de man of vrouw die een loon heeft gehad van €2500 of meer. Zoek de nuance LD. Sjaakie en de “werkende man” menen dat je met maffe uitspraken een zinvolle discussie kunt voeren.

• LD

Ik zit niet meer in de WW.

• Dirk.D.

Beste

Gefeliceteerd !!!, maar dat maakt het geschreeuw van de “werkende man” er niet beter op, dat is puur beledigend voor menig medemens, te meer daar deze ex werknemers vaak jaren betaald hebben voor deze WW (ouderen gaan vaak eerst de WW in)

Dus van mij mag hij er op het eerste gezicht er wel af hier, en ik heb via dit medium dit figuur “de wacht aangezegt” .

Groet

Dirk.D.

• Hans

Wat is een sufkloot eigenlijk?

• LD

mmm, ik weet het niet Hans. Daarom ben ik eigenlijk deze disc begonnen.

Vraag jij het eens aan hem. Zou het schelden zijn?…

• DRLOVE

discriminatie

• LD

DRLOVE,

Denk jij dat Math discrimineerd?