Ga eens voor de gein in Zuid-Zweden en Denemarken kijken. Hele provincies hebben ze volgepleurd met die idiote driearmige ondingen. Het ziet voor de dooie duvel niet uit. Bovendien worden ze alsmaar hoger. De mens moet eens leren zijn energiebehoefte aan te passen en niet de vraag aan zijn belachelijk hoge eisen.
(Misschien is het doorgestoken kaart en worden de molens electrisch aangedreven om de milieubeweging te vriend te houden)
Identificatieplicht: zinloos en vrijheidsinperkend. De aarde is van iedereen en ik hoef niet aan een of ander agentje (vaak jonger en lageropgeleid) te verklaren waarom ik van mijn recht gebruik maak me op de openbare weg te bevinden. En als ze dan zo'n paspoort bekijken dan rolt daar uit, dat ik een naam en geboortedatum heb en ergens woon. Geen schokkend nieuws lijkt me. En daar hield de douane en thans dus de politie zich de gehele dag mee onledig. Ik had meer in- en doorzicht verwacht dan wat populisme. Math.
“We hebben toch verkiezingen gehad in mei? De keuze van de bevolking is gevallen op een centrum rechtse politiek althans dat meen ik te mogen opmaken uit deze uitslag. Acht jaar paars heeft blijkbaar ook niet het beoogde effect gehad.”
Men heeft het voorelkaar gekregen om mensen, die bij links beleid gebaat zouden zijn rechts te laten stemmen. Men gaat nu pas echt Lubbers' karwei afmaken. Ik vind, dat men meer aan goede voorlichting over links en rechts mag doen, want als dit de oogst is, vraag ik me af, wat de democratie nog waard is.
"Er wordt gesteld: De WAO wordt bijvoorbeeld uitgekleed.
Intussen loopt het aantal WAO' ers richting 1 miljoen. Met zijn allen hebben wij dat in de loop der jaren laten gebeuren. Wordt het niet tijd dat dat tij ook gekeerd wordt? Wat zijn de alternatieven?"
In Duitsland noemen ze die werklozen. Alleen hier zitten ze verstopt in de WAO. Veel WAO'ers komen doordat bedrijven op een te smal werknemerstype gericht zijn: de jonge, blanke, goedopgeleide man. Als zelfs lengte een rol speelt bij het verkrijgen van een baan, dan vraag ik me af, of je er wel verstandig aan doet de hetze tegen WAO'ers te volgen.
Asielbeleid: Weet je wat rechts is. Volgens mij de markt zijn werk laten doen. En de markt zijn werk laten doen, betekent dat mensen dat rechtssysteem kiezen, dat voor weinig geld veel biedt, precies zoals multinationals als IKEA en Nike dat doen als het om belastingwetgeving gaat. Als de zogeheten “groten der aarde” eerst de hand in eigen boezem steken en hun eigen gedrag in overeenstemming brengen met wat ze van asielzoekers verwachten, dan wil ik mede zoeken naar linkse (dus maakbare) oplossingen. Maar de VVD zou nu blij moeten zijn. Hier is bijna volledige marktwerking bereikt.
Kerncentrales zijn op korte termijn (100 jaar) veilig, maar op de zeer lange niet. Hoe communiceer je met volkeren, die over 10.000 jaar of 100.000 jaar de aarde bevolken, en die waarschijnlijk geen Engels meer spreken, dat ze weg moeten blijven uit een bepaald gebied en dat ze de vaten niet mogen openen en dat het zeer zeker niet om een schat gaat, maar dat het echt gevaarlijk is? Hoe biedt een regering dan weerstand aan een bevolking, die eist, dat de regering de schatten prijsgeeft en ze niet voor haarzelf tracht te houden? We kunnen van onze politici, die niet verder denken dan vier jaar, dat ze 100.000 jaar verder denken.
“Zou het niet een keer tijd worden dat meer snelwegen en 3 baanswegen worden aangelegd? Het openbaar vervoer is door privatisering zo'n gigantische puinhoop geworden dat je in het bezit van een auto moet zijn, wil je nog op je werk kunnen komen.”
Ook hier had ik meer in- en doorzicht verwacht. Zoals vriendelijke wetgeving meer asielzoekenden aantrekt, trekt meer asfalt meer automobilisten aan. Elk aanbod creëert zijn eigen vraag. Het probleem is, dat steeds snellere vervoerssystemen niet het beoogde effect van tijdsbesparing opleveren. Als jij een leuke baan in Hamburg kunt krijgen, zul je die niet aanvaarden, tenzij er een treinverbinding is, die je er binnen één uur brengt. De mens heeft een vaste behoefte zich iedere dag één uur heen en één uur terug te verplaatsen, dus bij snellere vervoersmiddelen wordt de afstand groter en niet de tijd kleiner. de oplossing is dat mensen eens eindelijk gaan wonen waar ze werken en eens kappen met jobhoppen. na tien jaar een andere baan is akkoord, maar niet ieder jaar. Dan kun je toch niet beoordelen, of de baan iets voor je is, want je hebt nog geen ervaring.
De trein, aangevuld met een fijnmazig busnet is een uitstekend alternatief. Alleen de NS is een flutbedrijf. Maar DB, DSB, SJ en NSB om eens enige buitenlandse spoorwegmaatschappijen te noemen, bieden een uitstekend product. Zakenlieden reizen in Zweden met de uitermate luxe X2000 tussen Malmö en Stockholm. Uiteraard is de trein ook slecht voor het milieu (in mindere mate, maar veel meer dan de aarde aankan) en moeten we die hobby op den duur ook afleren.
“De hele A2 is een gigantische file van Utrecht tot en met de rondweg Eindhoven.”
Dat is niet de gehele A2 en het ergste knelpunt zit op het traject, dat je niet noemt. Overigens is dat geen enkel probleem. De zes Maastrichtse stoplichtjes zijn een gratis les in geduld voor de jachte autoconsument.
Laatste alinea:
Toch is dat wat er gebeurt precies juist. De mensheid moet eerst volkomen vastlopen op de ingeslagen weg, voordat ze ophoud met de kop tegen de muur te lopen. Laat alles lekker vastdraaien, pas dan gaat men (helaas) nadenken.