"Lagere" baan toch nog gekregen!!!

• laura

Hallo allemaal,

Ik had laatst gereageerd op het bericht “Onmogelijk om jong, gezond en werkeloos te zijn”. Ik was die dag weer eens afgewezen voor een paar vacatures omdat ik te hoog opgeleid was. De man van het uitzendbureau die mij voor die functies had voorgedragen vond dat echter erg lullig voor me en is alsnog gaan bellen en praten met die bedrijven en zodoende kreeg ik een paar dagen geleden een belletje dat ik de volgende dag al kon beginnen bij een van die ‘afgewezen banen’. Het is wel tijdelijk, maar het bevalt me uitstekend. Het werk is leuk, de collega's zijn leuk en ik heb geen moment het idee dat ik iets ‘onder mijn niveau’ aan het doen zou zijn. Ik ben echt hartstikke blij dat het toch doorgegaan is, want nu komt er ook weer wat relevante werkervaring op mijn cv en ik leer er veel van. Ik was eerst wel lichtelijk verbijsterd, had er geen moment meer op gerekend, maar nu zie ik het solliciteren e.d. weer helemaal zitten. Ik hoop dat alle ongewenste werklozen snel een leuke, passende baan vinden.

Groetjes Laura.

• math

Proficiat Laura met je baan. Hardstikke tof voor je! Als je lang genoeg blijft proberen lukt dat ook wel. Feit is ook dat reageren op een bepaalde aangeboden baan gemakkelijker gaat als je al een baan hebt.

Zoals je al laat doorschemeren, je kijkt toch uit naar een baan waarvoor je oorspronkelijk bent opgeleid of een baan die past bij je opleidingsniveau om het zo maar uit te drukken.