l.. Bijvoeglijke naamwoorden worden in het Nederlands behoudens van eigennamen afgeleide bijvoeglijke naamwoorden niet met een hoofdletter geschreven. “Werkloos” is zonder e.
1. Heel goed Hans, als jij nou nog leert dat je @!#$ niet met een umlaut schrijft,
gaat het allemaal goed komen hier.
b. Het woord “kracht” voor een mens met een eigen gevoelsleven, een eigen gedachtenleven, een verleden, een heden en een toekomst, vind ik wel een uitermate verwerpelijke manier om over mensen te praten.
2. Slap en gevoelig gebazel. daarom kan ik nu in mijn magische bol zien dat
jij of werkeloos bent of een of ander soft baantje hebt waarbij je nooit hoeft te
presteren. ( overheid? )
c. Veel werklozen, die goede opleidingen hebben gevolgd en daardoor enige jaren van een inkomen hebben afgezien, omdat ze moesten studeren, mogen van de maatschappij terugverwachten, dat ze niet achter de lopende band eindigen.
3. Moesten studeren? mochten studeren. niemand heeft jou gedwongen om op
kosten van de maatschappij een opleiding te volgen.
Moeten wij jou dankbaar zijn? Nee we hebben je opleiding betaald.( je ging
natuurlijk ook niet stappen enzo , heel jou leven draaide om studeren)
dus nu is het jouw beurt om iets terug te doen. Dat doe je niet als je thuis op je
kont zit.
.
Je moet niet zomaar elk willekeurig baantje accepteren, maar gericht aan een carrière werken. Het aannemen van te veel van dat soort baantjes, roept, als je serieus gaat solliciteren, meer vragen dan goedkeuring op. Het is een misverstand te denken, dat werkgevers alle werkervaring goed vinden. Die gedachte komt uit het hulpverleningscircuit. Het bedrijfsleven loopt echt niet warm voor een zin als “om een dagbesteding te hebben, ben ik maar broodjes gaan inpakken bij Mora”.
4. Je hebt een punt als je zegt dat je niet alle kutbaantjes aan moet nemen.
Maar als je een goede opleiding hebt gevolgd kan je ook een
administratieve ( lichte ) baan nemen die je niet kwalijk word genomen bij
een volgend sollicitatiegesprek. Je zou zelfs je baantjes kunnen verzwijgen,
heb je wel geld verdiend, niet geparasiteerd en ook geen probleem bij het
sollicitatiegesprek.
. De meeste hogeropgeleiden zitten niet in hun luie stoel maar zoeken actief naar een op de opleiding aansluitende baan.
Als je echt goed bent en representatief heb je zo een baan. Komen wij dus terug
bij mijn oorsprokelijke stelling. Volgende!.
.