jan

• Vast een voorproefje.....

ik heb maar 1 wens : Duitsland verliest in de finale van het wk ! Ik heb een leuke parodie site gevonden : (ik lag helemaal dubbel ! ) http://www.alles-ist-vorbei.tk groetjes, jan

• math

Lag ook dubbel Jan.

Waarom zouden de Duitsers moeten verliezen? Heb je persoonlijk wat tegen Duitsers? Punt is dat Nederlanders en Duitsers niet zoveel van elkaar verschillen. Ik persoonlijk heb liever met Duitsers te doen dan bijvoorbeeld Engelsen met hun uitgesproken opvattingen over stijl en kleine burgermansmentaliteit waar Engeland zo bol van staat. Hypocrisie ten top.

Amerikanen zijn misschien beter? Onzin. Vaderlandsliefde dat grenst aan hysterie. Burgermansfatsoen dat enkel gebaseerd is op schijnheiligheid en huichelarij. Het volledig overschatten van het eigen kunnen in de overtreffende trap kompletteerd de Amerikaanse mentaliteit waar wij Nederlanders ons zo graag aan spiegelen.

Het buurland dat tevens onze grootste handelspartner is, wordt door ons Nederlanders constant in de verdomhoek geplaatst om redenen die kant noch wal raken. Ja, 52 jaar geleden marcheerden zij Nederland binnen. Maar de meesten van ons hebben de oorlog helemaal niet meegemaakt en toch wil men een waardeoordeel vellen over onze buren. Hypocrisie of gewoonweg dommigheid?

Voor mij maakt het niet wie wereldkampioen wordt. Waarom kiezen voor Zuid Korea? Voor önze“Guus” die daar werkt maar die in eigen land met de grond gelijk gemaakt werd toen hij hier als trainer werkte?

Voor Brazilie waarvan bekend is dat ze goed kunnen voetballen maar die we voor de rest nooit op het scherm zullen zien. Enkele spelers zijn hier bekend. De meesten kennen we echter niet. Turken? Als je ziet hoe deze mensen in Nederland betiteld worden, mogen ze dan wel wereldkampioen worden alleen maar om de Duitsers van de titel af te houden. Als Limburger ben ik met Duitsers opgegroeid, als jochie keek ik naar Duitse TV toen in Nederland nog maar van 18 tot 22 uur uitgezonden werd.

Ik spreek hun taal even gemakkelijk als het Nederlands. In het Limburgse Kerkrade loopt de grens dwars door de straat. Linkerhelft is Neustrasse rechterhelft is Nieuwstraat. De zelfkantdorpen, (zeker nooit van gehoord?) vielen tot 1965 onder Nederlands gebied. Zijn in 1965 geruild tegen een internationale weg van Koningsbosch tot Schinveld.

Niet alleen in Limburg is met Duitsland sterk verbonden ook bijvoorbeeld in de Achterhoek kent men dat. Wat te denken van Oost Friesland. Dacht je nu werkelijk dat een scheidslijn die men grens heeft genoemd, de aard van een volk bepaald wat achter die lijn woont?

Jouw ene zinnetje is zo kenmerkend voor de minachting van een geheel volk dat ik hierop niet kon nalaten te reageren.

Het getuigt zeker ook niet van respect voor de sport. Sport gaat ervan uit dat de beste moet winnen. Fans of anti fans zijn wat dat betreft blind voor argumenten en sjouwen alleen maar achter hun helden aan ongeacht of die nu wel of niet verdienen te winnen. Alle argumenten zijn wat dat betreft dan ook geldig en mogen gebezigd worden.

Math

• celie

erg grappig!!!!!!!!!

• blubber

Maar wat een taaie lap tekst….konden er geen smileys tussen ?

Of moet ik zeggen : “LächelnMieneKöpfchen” ?

;-) :-)

• nomorecorsa

sinds korea er uit ligt maakt het mij niet meer zo uit en ik moest erg lachen maar ik hoorde van de week dat er economen zijn geweest die een onderzoek hebben gedaan naar het winnen van het WK

Het schijnt voor heel europa erg gunstig te zijn als duitsland wint ?!?

De duitse economie ligt nu een beetje op zijn gat en dat voelen alle euro landen goed. Op het moment dat ze winnen krijgen de duitsers meer vertrouwen in hun economie en het gevolg is dat ze meer geld uit gaan geven en dat is weer gunstig voor de euro. Dat betekent dat het overal beter gaat, dat er in heel europa meer werk is en dat er dus minder werklozen overblijven………………schijnt