Vorig jaar ben ik ontslagen (oktober) heb van mijn werkgever tijden lang geen loon ontvangen, met kleine gedeeltes en beloftes dat het kwam heb ik ondertussen wel naar iets anders lopen zoeken, ik weet dat als je ontslag neemt je geen uitkering krijgt of ww. Had mijzelf al van te voren ingeschreven bij het cwi (toen arbeidsbureau) 1oktober meteen ww aangevraagd papieren meteen opgestuurd, krijg ik de 23e bericht terug dat ik het bewijs van inschrijving niet heb meegestuurd (wat ik dus wel had gedaan) ikke naar cwi om een nieuw bewijsje te halen, blijkt dat ik allang ben uitgeschreven. Toen ik mij inschreef had die meneer die daar zat iets fout gedaan en moest alles overnieuwd met hem doornemen, nu was dus weer alles gewist, zelf mijn oude adres stond erin die ik 5 jaar geleden daar had opgegeven. Nou kreeg ik een korting op mijn WW, nog niet eens mijn schuld.
mijn schulden begonnen (inmiddels was ik ook bezig met een rechtszaak tegen mijn exwerkgever, heb mijn gelijk begin januari gekregen maar nog steeds geen geld (9000 euro br) December had ik dan eindelijk werk in een winkel, ben ik mijn proeftijd niet doorgekomen. Wegens te weinig affiniteit met de winkel??? Ik ben nogal stil geworden heb nog weinig vertrouwen in werkgevers en instellingen dat koste nu mijn nieuwe baan. Nog een klap.
Weer solliciteren wat fijn hoor al die bedrijven die niets van zich laten horen. (ik wil de uitzendbureau's wel erg bedanken voor de moeite de ze voor mij hebben gedaan en nog doen.) Maart kom ik erachter dat ik zwanger ben. (mijn vriend helpt mij wel heel erg hoor) Ik heb leningen moeten treffen om mijn huur te kunnen betalen en dergelijke. Omdat het gak zoveel tijd nodig heeft om je ww te berekenen 2 X zelfs en ivm met mijn ex werkgever, ik betaal nu af en met de afbetalingen en rekeningen kan ik niet eens eten kopen)
Heb daarna toch een baan gekregen eerlijk gezegd dat ik zwanger ben en weer mijn proeftijd niet doorgekomen, deze reden is heel duidelijk want ze hadden er heel veel, en er klopte niets van, dus het was de zwangerschap.
Nu bij het cwi vertellen ze me dat ik te hoog naar mijn kunnen grijp (qua baan), ik ben volgens hun labiel en zo hebben ze nog meer leuke berichten om mijn zelfvertrouwen nog meer omlaag te halen.
De laatste keer vroeg ze me of ik wel wil werken?? Nou ja, nee nu niet meer, ik heb het gehad met alles!!! Ik ben blij als het augustus is dan ga ik weer lekker naar school. effe rust van al die instellingen en werkgevers, we zijn samen een huisje aan het zoeken en gaan samen voor de kleine zorgen. Mijn flatje is te klein. Ik hoop ook dat ooit mijn geld bij mij terecht komt. Er is kans dat ik er nooit meer wat van ga zien!!
Ik wil hiermee zeggen dat ik goed kan begrijpen dat het moeilijk is om werk te vinden, niet om het aantal banen die erzijn, al heb ik gemerkt dat de kranten steeds leger worden. Maar de afwijzingen en die ontslagen behoorlijke klappen kunnen geven.
Ik ga gewoon door met zoeken van werk, ik neem desnoods vacantiewerk totdat ik naar school moet, al alleen maar om niet naar die cwi te moeten.
GAK moet ten eerste niet zo moeilijk doen. Het is niet hun geld, het is een verzekering waar je zelf voor betaald als je werkt. Zij zijn slechts een administratiekantoor.
Ik vind het verschrikkelijk dat e mensen zijn die zeggen dat je het in Nederland niet moeilijk kunt hebben zonder je eigen schuld, nou dat kan dus wel.
Ik heb ook nog redenen waarom ik geen beroepsopleiding kon gaan doen vroeger, dat was omdat ik thuis woonde en ik het niet kon betalen ivm het kostgeld. Moest meer kostgeld betalen dan dat je aan studiefinanciering krijgt. Ook dat ik op mijzelf woon is niet mijn schuld.
Ik hoop dat het in de toekomst beter zal gaan. Ik heb nog heel wat jaren te gaan. Ik ben pas 21.
Liefs suus
I