geen contract ondertekend, ben je dan in vaste die

• denise

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, wellicht weet iemand daar het antwoord op.

Mijn vriend werkt sinds 25 februari 2002 bij een vervoersbedrijf. Vandaag vertelden ze hem dat hij eind juni moet vertrekken. Nu is het zo dat hij nooit een contract, vast of tijdelijk, heeft getekend.

Nu heb ik weleens gehoord dat je dan in vaste dienst bent van dat bedrijf.

Klopt dit? En als dit klopt wat kan mijn vriend nog uit dit dienstverband slepen? Want na dit gesprek is bij hem de motivatie eruit om het nog eens te proberen om daar langer te blijven werken. Overigens was de ontslagreden nogal vaag:

Hij zou niet in het team passen. De, waarschijnlijke, echte reden is dat ze bang zijn dat hij de arbo-dienst inschakeld, omdat hij daar eens iets over gezegd had. Ze overtreden namelijk nogal wat arbo-regels ten ongunste van de werknemers.

Weet iemand iets? Alvast bedankt in ieder geval.

p.s. overigens is het

• Hans

“In vaste dienst” zijn alleen rechters. Werknemers gaan op hun best een contract voor onbepaalde tijd aan. Mensen met een contract voor bepaalde tijd hebben na de vierde verlenging een contract voor onbepaalde tijd. Of na een vast aantal jaren. De precieze regels zou je aan de vakbond of je rechtsbijstandsverzekeraar moeten vragen, maar na verloop van tijd heb je dit recht wel.

Als een bedrijf de Arboregels overtreedt, kan hij zich beter bedenken, want op di manier ondergraaft hij zijn gezondheid.

• caro

ja hij heeft nu een vast contract voor onbepaalde tijd. Zeker aanvechten deze zaak. Niet instemmen met ontslag en niks tekenen.

• Yildiz

Vertel eens Caro waarom heeft hij een contract voor onbepaalde tijd?

• Meisje

Dat is dus een reactie van lik me vestje, thanks for nothing.

• Hans

Succes met je werkloosheid dan, arrogante kwal.