Weer zo'n LPM fan. Er staat echter geen enkele vacature open voor putjesschepper, kortom er worden nauwelijks nog putjes geschept. Zinvolle tips en informatie wordt meer op prijs gesteld dan het ponerenb van een aantal domme opmerkingen waar uiteindelijk geen hond wat mee kan.
Je scheert gemakshalve iedereen maar over een en dezelfde kam. Dat er een aantal lamzakken rondlopen die te lui zijn om te werken zal ik zeker niet ontkennen. Zo zijn er ook dieven en ander tuyig dat de straat en de leefomgeving onveilig maken, maar het grootste deel van de mensen is niet zo. Dat wordt door dit soort kortzichtig geleuter nog wel eens over het hoofd gezien.
Ga eerst een keer na wat de oorzaken zijn waarom mensen werkloos zijn, stel je op de hoogte wat er zoal speelt. Ervaar het zelf eens een keertje, dan piep je geheid anders.
Ik ben zelf ook een tijdje werkloos geweest. Dacht ook weer zo aan de slag te komen. Na 70 sollicitatiebrieven wist ik wel beter. Ooit eens geprobeerd werk te krijgen dat op een lager nioveau ligt dan je voorheen gedaaan hebt?
Weet je wat werkgevers je vertellen? Je hebt op een niveau gefunctioneerd dat veel hoger is dat de aangeboden functie. Binnen de kortste tijd zul je naar iets anders snakken. Einde verhaal. En dan ben je nog bereid om 20% van je ww uitkering in te leveren alleen al om aan de bak te komen!
Als je dat in je overwegingen zou meenemen, dan kreeg je een geheel andere discussie.
Math