Een vraagje voor werklozen

• E.

Ik moet voor school een onderzoek doen, en daarom stel ik deze

vraag aan jullie:

Zijn werklozen wel bereid om weer te werken?

En zouden jullie iets willen vertellen over hoe jullie

werkloos zijn geworden en welke problemen je

allemaal tegen bent gekomen?

Je mag me ook emailen: me_x_@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt,

E.

• hester

ik denk dat je de vraag “Zijn werklozen wel bereid om weer te werken?” niet kunt beantwoorden in je rapportage. Ik zeg dit omdat ik denk dat er teveel diversiteit is bij werklozen. In de vraag zit generalisatie verscholen.

Ik denk dat er velen zijn die uiterst tevereden zijn met hun uitkeringetje, maar ook veel die heel graag willen werken (en niet eens alleen om het geld).

Overdenk je vraagsteling nog eens, dit is namelijk het belangrijkste gedeelte van je onderzoek.

groetjes,

Hester

• Sip

Maar van welke school? Zoiets komt wel eens voor bij een hogeschoo, of universiteit maar daar hebben de studenten een emailadres met @kun

• henk

beste hester,

ik wil je best helpen, maar stuur me even een mailtje en zo:

lanachloe@hotmail.com

Ook kun je de bijstandsbond te mailen:

bijstbnd@xs4all.nl

• hester

ik weet niet precies wat je bedoeling is henk, de vraag werd gesteld door E.

wil je nu E of mij helpen.

(ik reageerde op de vraag van E.)

groetjes,

Hester

• Jan

JBedoel je dat de mensen die bij beunen wellicht tevreden zijn en anderen niet?

• truus

beetje rare vraag maar waarom kun je geen werk vinden dat is toch niet zo moeilijk er is genoeg werk wordt putjes schepper

• blubber

drugsdealer of huurmoordenaar verdient toch veel beter, Truus !

• Math

Weer zo'n LPM fan. Er staat echter geen enkele vacature open voor putjesschepper, kortom er worden nauwelijks nog putjes geschept. Zinvolle tips en informatie wordt meer op prijs gesteld dan het ponerenb van een aantal domme opmerkingen waar uiteindelijk geen hond wat mee kan.

Je scheert gemakshalve iedereen maar over een en dezelfde kam. Dat er een aantal lamzakken rondlopen die te lui zijn om te werken zal ik zeker niet ontkennen. Zo zijn er ook dieven en ander tuyig dat de straat en de leefomgeving onveilig maken, maar het grootste deel van de mensen is niet zo. Dat wordt door dit soort kortzichtig geleuter nog wel eens over het hoofd gezien.

Ga eerst een keer na wat de oorzaken zijn waarom mensen werkloos zijn, stel je op de hoogte wat er zoal speelt. Ervaar het zelf eens een keertje, dan piep je geheid anders.

Ik ben zelf ook een tijdje werkloos geweest. Dacht ook weer zo aan de slag te komen. Na 70 sollicitatiebrieven wist ik wel beter. Ooit eens geprobeerd werk te krijgen dat op een lager nioveau ligt dan je voorheen gedaaan hebt?

Weet je wat werkgevers je vertellen? Je hebt op een niveau gefunctioneerd dat veel hoger is dat de aangeboden functie. Binnen de kortste tijd zul je naar iets anders snakken. Einde verhaal. En dan ben je nog bereid om 20% van je ww uitkering in te leveren alleen al om aan de bak te komen!

Als je dat in je overwegingen zou meenemen, dan kreeg je een geheel andere discussie.

Math