wat is een normaal inkomen.

• jelle

Wat verdienen jullie per jaar/maand. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan en verdien nu rond de 50000 euro per jaar. Ik zit in de it-branche. Nu wordt er in mijn omgeving nogal heftig gereageerd dat het vrij veel is. Ik weet niet beter en vind het ook niet echt veel. Kunnen jullie mij een indicatie geven wat jullie ongeveer verdienen. Zodat ik weet wat ik werkelijk kan vragen in verhouding met mijn werkzaamheden.

• Hans

Het klinkt als weinig, omdat je het in die nepmunt noemt, maar het is heel veel, vooral omdat automatiseerders de gebruikers vaak alles laten doen, zoals het beschrijven, zodat ze alleen nog maar hoeven te programmeren. Dat salaris heb ik ook per jaar, maar dan in guldens + 3.000 gulden.

• math

Ik vind 50.000 eur een heel net salaris. Het ligt er aan wat je doet. Programmeurs verdienen dit salaris niet. Zit je echter in de implementatietrajecten, dan kom je daar wel aan of zelfs vaak boven.

In een support omgeving heb je rond de 50.000 euro. Als projectmanager kun je het dubbele verdienen als je goed bent.

Kijk, je geeft geen enkele indicatie wat je in die IT branche doet. Werk je met grote ERP systemen of rommel je wat aan op Internet met internetachtige toestanden.

Allemaal IT branche!

Appels en peren zijn beiden fruit. Toch zit er verschil tussen beiden!

Groeten

Math

• jelle

ERP systemen.