Prostitutie verplicht?

• henk

Paul Treanor

CWI bemiddelt inderdaad sex-club werk, bevestigt juridisch bedrijfadviseur.

De bedrijfsjuridisch adviseur van het CWI, mw M. van Delden, bevestigt dat het CWI werk in sex-clubs bemiddelt. (Het CWI is de opvolger van de Arbeidsbureaus). Ze gaan ervan uit dat ze alle legale werk moeten bemiddelen, ze mogen een legale vacature niet weigeren. Prostitutie is sinds 2001 volledig legaal.

Als een vacature bij het CWI geregistreerd staat, dan zijn werklozen verplicht het werk te accepteren. Als ze een bijstands-uitkering hebben, betekent weigering meestal het stopzetten van de uitkering. De kans op stopzetting is juist groter bij CWI-vacatures, omdat de taken van Sociale Dienst en Arbeidsbureau zijn samengevoegd in de CWI´s.

De Volkskrant berichtte zaterdag, dat het CWI in Heerlen al begonnen is met het aanbieden van sex-werk. Ik heb dat niet kunnen controleren, de woordvoerder van het CWI is er niet. Maar mw. van Delden is wel duidelijk geweest: het mag, het kan, en het is zelfs verplicht als een sex-club eigenaar dat vraagt.

Er komen richtlijnen voor zulke gevallen, zegt zij. Dat doet er niet van de waarheid af: mensen in Nederland kunnnen wel degelijk tot prostitutie verplicht worden. Als ze arbeidsplichtig zijn, en het werk aangeboden wordt, dan moet het wel. Het hangt dus van de consulent af, of dit beleid daadwerkelijk toegepast wordt.

• oooo

henk schrijft :

"Er komen richtlijnen voor zulke gevallen, zegt zij. Dat doet er niet van de waarheid af: mensen in Nederland kunnnen wel degelijk tot

prostitutie verplicht worden."

Ga eerst maar eens na wat die richtlijnen zijn, en als die richtlijnen er nog niet zijn , is je hele bericht voorbarig, henk…….

• math.nelissen

Zij mogen sex club eigenaren niet weigeren om een vacature te plaatsen. Wel dienen er aan een aantal voorwaarden te worden voldaan. De werkzaamheden moeten duidelijk omschreven zijn.

Dat iemand verplicht kan worden om de prostitutie in te gaan, is klinkklare nonsens. Het bekende broodje aapverhaal. Lettertje verkeerd geschreven of vergeten, dan duiken er opeens weer een aantal van dit soort kul verhalen op waar dan ook nog serieus op wordt ingegaan.

Welterusten .

• Theo

Liever je benen w i j d dan je handen ophouden van mijn belastingcenten!

• oooo

Theo toch !!!

• Linda

Ik heb je stukje gelezen en om je heel eerlijk te zeggen vind ik het grote onzin om een werkeloze te dwingen de prostitutie in te gaan. Ik geloof er niet in. Ben zelf ook een tijdje werkeloos geweest en als ik een vacature aangeboden kreeg mocht ik argumenteren waarom ik die niet wilde hebben en dat kan dus ook hiervoor.

Zie het al helemaal voor me, tegen de tijd dat ik eens een keertje weer werkeloos zou moeten zijn dat men mij de prostitutie dwingen in te gaan.

Ik beslis zelf wel voor wie ik mijn benen wijd open gooi en niet de CWI. Dan ga ik voor minder werken maar dat never en nooit denk dat er meerderen zijn die er ook zo over denken.

.

• Sip

Misschien is het wel de bedoeling, voor minder werken…….. Bang makerij, dus. Gewoon een nieuwe truc om de lonen omlaag te krijgen, net als Melkertbanen.

• Henk

als jij beter geinformeerd bent zul je wel gelijk hebben. ik heb het nagetrokken en kreeg een tegenstrijdig antwoord. Sorry, voor de consternatie. hoe dan ook, toch vind ik het een slechte zaak dat CWI's hiermee in zee gaan. (als er genoeg werk is). Inmiddels zijn 3 vrouwen bemiddeld voor sexclubs via een CWI en het is landelijk beleid. Ik weet verder niet wie die Paul Traenor is en zal hem in de gaten houden

• Henk

Bij het cwi houden ze niet van werk weigeren, hangt ervan af hoelang je werkloos bent.

• Henk

Daar is de MBM voor bedoeld, werkt perfect, om mensen af te schrikken een uitkering aan te vragen. Van de 40,000 zijn er 400 aan de slag. geweldig succes