Hallo
Wilde even mijn ei kwijt dit leek me wel een geschikt prikbord hiervoor.
Ik (samenwonende moeder met 3 kids) zitten nu al 2 maanden zonder inkomen, kan niet in Nederland denkt u?!
Kan wel, mijn vriend is vorige maand op staande voet ontslagen (niet rechtsgeldig)door een vreemd verhaal (wordt te lang als ik het hier op wil schrijven!). Zitten nu wel in een rechtszaak tegen de werkgever. Maar het salaris is per direct stopgezet, dan maar naar het CIW……… nee Meneer u bent nog in loondienst! Dan maar naar de Sociale Dienst…….. nee wij mogen (wet) een maand niets voor u doen! Dus dit gezin leeft nu van de kinderbijslag (waardoor ik geen nieuwe schoenen voor de kids kan kopen maar goed dat komt dan wel een keer) en u raadt het al de vaste lasten niet betaald kunnen worden!!!!! Dat was dan onze pakkie an werd er gezegd om de woningbouw, energie enz koest te houden. En die zijn zooo begripvol!!! Dit is niet te doen, ik persoonlijk loop vanaf volgende week bij een psycholoog want nadat ik helemaal doorgedraaid bij de Maatschappelijk werker aankwam werd er gezegd dat ik nog geen ‘crisisgeval’ zou zijn, terwijl in je in je hoofd met moord ideeen jegens bepaalde personen loopt, vreemd he. Nee ik zou pas een crisis geval zijn als ik met de 3 kids op straat stond, vreemd dat ik dat juist wil voorkomen en alleen een luisterend oor nodig had. We leven nu dus qua ‘geld’ van de lucht (lenen van famillie) maar onze Liefde binnen het gezin wordt nu steeds groter, dat is door alle stress ook wel anders geweest! Wie herkend er iets in deze situatie en wil er eens over kletsen.
groetjes