zonder inkomen........

• miranda

Hallo

Wilde even mijn ei kwijt dit leek me wel een geschikt prikbord hiervoor.

Ik (samenwonende moeder met 3 kids) zitten nu al 2 maanden zonder inkomen, kan niet in Nederland denkt u?!

Kan wel, mijn vriend is vorige maand op staande voet ontslagen (niet rechtsgeldig)door een vreemd verhaal (wordt te lang als ik het hier op wil schrijven!). Zitten nu wel in een rechtszaak tegen de werkgever. Maar het salaris is per direct stopgezet, dan maar naar het CIW……… nee Meneer u bent nog in loondienst! Dan maar naar de Sociale Dienst…….. nee wij mogen (wet) een maand niets voor u doen! Dus dit gezin leeft nu van de kinderbijslag (waardoor ik geen nieuwe schoenen voor de kids kan kopen maar goed dat komt dan wel een keer) en u raadt het al de vaste lasten niet betaald kunnen worden!!!!! Dat was dan onze pakkie an werd er gezegd om de woningbouw, energie enz koest te houden. En die zijn zooo begripvol!!! Dit is niet te doen, ik persoonlijk loop vanaf volgende week bij een psycholoog want nadat ik helemaal doorgedraaid bij de Maatschappelijk werker aankwam werd er gezegd dat ik nog geen ‘crisisgeval’ zou zijn, terwijl in je in je hoofd met moord ideeen jegens bepaalde personen loopt, vreemd he. Nee ik zou pas een crisis geval zijn als ik met de 3 kids op straat stond, vreemd dat ik dat juist wil voorkomen en alleen een luisterend oor nodig had. We leven nu dus qua ‘geld’ van de lucht (lenen van famillie) maar onze Liefde binnen het gezin wordt nu steeds groter, dat is door alle stress ook wel anders geweest! Wie herkend er iets in deze situatie en wil er eens over kletsen.

groetjes

• miranda

oja ik wilde er even aan toevoegen (dat maakt het mischien nog lachwekkender) dat mijn vriend GEEN ander werk mag gaan zoeken want dan zou hij de rechtszaak al bij voorbaat verloren hebben omdat hij nog in loondienst is. Dus dat is ook geen optie.

Kan het gekker in Nederland?

groetjes

• Sip

Stem op Groenlinks dan zit er een week na de verkiezing een asielzoeker in je huis en weet je zeker dat je op straat slaapt

• miranda

mag ik vragen waar dit op slaat? ik snap het niet helemaal geloof ik. het enige wat ik vroeg was of er ook mensen zaten in een dergerlijke situatie. En erover te kletsen het is verre van makkelijk hoor in deze situatie maar ok we zijn de afgelopen tijd al veel vaker tegen een muur van onbegrip aan gestuit.

• linda

Miranda,

Zou jij dan in tussentijds zelf niet aan de slag kunnen gaan om zo wat aan inkomen thuis te brengen?

• miranda

Hoi, bedankt voor je reactie.

Ja ik ben nu bezig met het zoeken naar een baantje, en pak alles aan, schoonmaakwerk, productiewerk whatever….

Nu moet je weten dat ik dit sinds kort pas doe (durf), ben door alle stress namelijk een aantal fobieeen gaan ‘kweken’ oa een sociale (hiervoor heb ik eindelijk een afspraak met een psycholoog) zodat ik een paar weken me echt had opgesloten in huis en niet meer onder de mensen wilde en durfde komen, kids ophalen van school deed ik al niet eens meer want daar waren mensen! Was dus echt zwaar depressief en nu we bij de instanties niet terecht konden voor een ‘luisterend oor’ heb ik me zo kwaad gemaakt zodat ik mijn vechtlust weer terug heb (schommeld wel per dag).

groetjes

• linda

Miranda,

Je zal een moeilijke tijd tegemoet gaan om aan het patroon te wennen weer onder de mensen te komen. Iedereen kan je dan wel advies geven van het hoe te doen etc maar jij moet het allemaal zelf willen en daarom is het dan ook goed geweest om je kwaad te maken over het feit dat je geen luisterend oor van diverse instanties krijg. Ik zou zeggen vecht ervoor je doet het niet alleen voor jezelf maar ook voor je gezin.

Wees niet al te kieskeurig mbt het zoeken van werk. Neem wat je aangeboden krijg zolang het honest ( kan even niet op de juiste benaming komen) werk is. Langzaam maar zeker kan je nadat je je bewezen hebt opklimmen tot een functie die je zelf het liefst zou willen.

Ik wens jullie de komende tijd heel veel sterkte toe en geef vooral de moed niet op.