uitkering?

• Linda C

Ik wil graag mijn geluk in een andere stad gaan beproeven.

De verhuizing, jaren zelf geen vakantie gehad te hebben en de vakantie van mijn kind hebben mij tot de conclusie doen komen om er 2 maanden uit te trekken voor ik weer begin te werken. Niet om op vakantie te gaan daar het financieel toch niet zo goed is. Een baan heb ik nog niet maar ben wel hard bezig met het solliciteren om zo per 1 september weer aan de slag te kunnen gaan. Tijdelijk kan ik bij een kennis intrekken in afwachting van een woning

Mijn vraag is of ik in aanmerking kan komen voor een uitkering voor een periode van bv 2 tot 3 maanden langer hoeft nml niet daar ik wel gauw weer werk zal weten te vinden.

Volgens een collega zijn er wel mogelijkheden alleen wist ze niet meer welke.

Kan iemand mij hier meer over informeren? Het gaat mij trouwens ook metname om het feit dat ik geen geld heb om particulier verzekerd te zijn voor die 2 tot 3 maanden en daarom een manier zoek om ziekenfonds verzekerd te blijven.

Alvast bedankt voor de reacties

• ricardo

voor je de uitkering rond hebt .

'ben je 3 maanden verder"

je krijgt wel alles met terug werkende kracht betaald …

gewoon aanvragen kijken wat er gebeurt.als je ontslagen bent heb je gewoon recht op een uikering in nederland..

optie twee is neem een schoonmaak baan van 1 of twee uur per dag .ben je ook verzekerd ..

gr buffel

.