wie is er verantwoordelijk voor de werkeloosheid in Nederland? Want aan het aanbod kan het niet liggen er is werk zat in dit land, de zorg schreewt om arbeidskrachten, in de IT sector wordt de komende jaren een te kort aan personeel verwacht, in de dienstverlenende sector is altijd werk te vinden. om er zo maar een paar brance's op te nomen. Mensen die nu werkenloos zijn kunnen naar mijn mening met gemak een baan vinden. want voor de zorg is een kleine omscholing genoeg om te kunnen gaan werken in zorgcentra's en bejaardenhuisen. In de dienstsector is vaak geen scholing nodig. dus diegene die werkenloos is en zegt dat er geen werk is liegt naar mijn mening. Deze mensen zoeken het dan niet om bepaald werkt te gaan doen. Diegene die niet geschikt is voor dergelijk werk dient niet in de WW te ziten maar in de AOW. Alleen het probleem is (volgens mij) dat velen het niet zoeken om een kleine omscholing te gaan volgen. toch heeft z'n omscholing veel voordelen. je kunt dan zodra je toch wilt gaan soliciteren op papier aan tonen dat je beschikt over meerdere capaciteiten.