Werkeloosheid wie is de schuldige

• tom de braal

wie is er verantwoordelijk voor de werkeloosheid in Nederland? Want aan het aanbod kan het niet liggen er is werk zat in dit land, de zorg schreewt om arbeidskrachten, in de IT sector wordt de komende jaren een te kort aan personeel verwacht, in de dienstverlenende sector is altijd werk te vinden. om er zo maar een paar brance's op te nomen. Mensen die nu werkenloos zijn kunnen naar mijn mening met gemak een baan vinden. want voor de zorg is een kleine omscholing genoeg om te kunnen gaan werken in zorgcentra's en bejaardenhuisen. In de dienstsector is vaak geen scholing nodig. dus diegene die werkenloos is en zegt dat er geen werk is liegt naar mijn mening. Deze mensen zoeken het dan niet om bepaald werkt te gaan doen. Diegene die niet geschikt is voor dergelijk werk dient niet in de WW te ziten maar in de AOW. Alleen het probleem is (volgens mij) dat velen het niet zoeken om een kleine omscholing te gaan volgen. toch heeft z'n omscholing veel voordelen. je kunt dan zodra je toch wilt gaan soliciteren op papier aan tonen dat je beschikt over meerdere capaciteiten.

• C. Bruurmijn

Es gibt mich es komplett einmal. Die Türken und marrokanen sind hoofdschuldige bereits der unserer Probleme. Ich finde den für jeden schrieb einen langen Text. Gehen Sie so vorbei!

• Els

hr Tom de Braal

Wie het weet mag het zeggen, (wat er moet gebeuren met de buitenlanders)

Maar waarom post u onder de naam neohcs???

U kunt toch uw eigen naam gebruiken???(Tom de Braal) dit lees ik tenminste op uw email adres.

En mijnheer C Bruurmijn waarom in het Duits geschreven???( Soms ook Tom de Braal???)

Ik word hier een beetje achterdochtig van.

Als ik het fout heb dan bied ik mijn verontschuldiging aan.

En onder de buitenlanders zijn ook goede mensen, je kunt niet alles over één kam scheren.

Maar u bedoelt waarschijnlijk de raddraaiers, nou die hoeven van mij ook niet,

maar wat we er mee moeten, ik weet het niet.

Ik zou wél de straffen zwaarder willen maken, maar er zijn ook weer andere mensen die dat absoluut niet zien zitten.

Maar vergassen??? dat vind ik wel erg rigoreus, dat hoeft voor mij ook niet.

vriendelijke gr van Els

• Tom de Braal

de naam neohcs is ook gebruikt door de heer C bruumijn. deze weet wat mijn email adres ook is en vind het soms leuk om onder mijn email adres dingen te posten. duits spreekt hij vanwege het feit dat hij het nogal hebt op “bepaalde” duits oude gewoontes. daarom kloppen de postberichten alleen als mijn naam tom de braal samen wordt gebruikt met tomdebraal@hotmail.com.

groete tom

• Hans

In de AOW?

• Jan

Ik vind je heel erg kort door de bocht en aanzetten tot haat. Dat lijkt me niets en het lost de werkloosheid niet op. Er is erg veel vraag naar goed gekwalificeerd personeel, o.a. in de IT sector. Qua opleidingsniveau moet je toch aan HBO denken. Dat bereik je niet met een korte cursus. Ik vind het ook erg vreemd dat er zoveel vakatures openstaan en dat er zoveel werklozen zijn. Het is te gemakkelijk voor mij om een zondebok aan te wijzen. Erg irritant wanneer dit ongenuanceerd gebeurd. Ik denk dat er een grote groep mensen niet kan werken. Daarnaast zijn er mensen die niet meer willen werken. Wat we moeten doen is denk ik de mensen die willen en kunnen werken proberen te helpen om in een situatie te komen zodat ze daadwerkelijk kunnen werken. Opleidingen, ervaringsplaatsen, noem maar op. Laten we stoppen met mensen met een bepaalde huidskleur of die van een bepaald land komen als de boosdoeners aan te wijzen voor de werkloosheid.

• math

Mijnheer Bruurmijn moet eerst maar eens goed Duits leren schrijven. Wat dat betreft is hij net zo stom als de mensen die hij voor stom verslijt.

Goedkope argumenten aanvoeren voor een serieus probleem is niet zo moeilijk. Daarmee loopt professor Pim ook al mee voorop. Niet lang hellen, Pim bellen is het devies!

Wat een onzin, of je daar de problemen mee oplost. Het grootste deel van de allochtonen die hier wonen en werken zijn net zo fatsoenlijk als Nederlanders. Krijg je ook nooit problemen mee. De harde kern raddraaiers dat hier rondloopt en die een gevaar voor de samenleving vormt, die zou men moeten aanpakken.

Het probleem is niet dat de buitenlanders of zo men wil allochtonen het probleem moeten oplossen, neen, de overheid weigert al deccenia lang adequaat en duidelijk op te treden tegen dit straattuig. Of dat nou Marokkaanse jongeren of Nederlandse jongeren zijn, dat maakt niet uit. De overheid dient zorg te dragen dat dit soort mistoestanden bestreden wordt.

Achmed wordt prompt gezegd dat hij maar op moet hoepelen omdat hij zich niet zo goed in het Nederlands kan uitdrukken. Iedereen moet voor zijn mening durven uit te komen of dat nu in goed of slecht nederlands gebeurt dat maakt niet uit. Of Achmed nu een allochtoon is of een pseunoniem van een Nederlander die zich als buitenlander voordoet maakt in wezen niet veel uit. Als dat laatste het geval is dan heeft hij in ieder geval heel duidelijk aangetoond dat verdraagzaamheid bij sommigen op dit prikbord maar een zeer beperkt begrip is Dan veroordeel je iemand op vermeende gronden die er helemaal niet zijn. Dan ben je in wezen nog een grotere l u l dan voorheen kon worden aangenomen.

Math

• hester

ik ben het met je eens jan!

trouwens je moet als je in NL een uitkering wilt, ingeschreven staan bij het CWI

en dit is het centrum voor WERK en inkomen.

deze instanties zijn bij uitstek de intermediar tussen wergevers en de werkloze

als er zoveel vacatures zijn kunnen zij (CWI) die toch zo doorspelen naar de wewrkzoekenden?

By the way: je bent VERPLICHT om hierop in te gaan tenzij je een goeie reden hebt voor het afwijzen. In de 2 jaar dat ik werkloos ben heb ik echter NOOIT een brief van het arbeidsbureau gehad met een VACATURE

conclusie:

Er kan niet gesteld worden dat iemand die werkloos is niet zou willen werken.

Deze vraag is te complex en kan niet zo eenvoudig worden beantwoord