Sufferd? Hoor ik het goed?
Het is niet meer dan een zogenaamde kettingbrief. Ik zou maar oppassen als ik jou was, want deze zijn officieel verboden. Hier lopen nogal wat mensen rond die kunnen rekenen. Jij rekent jezelf al op voorhand rijk ervan uitgaande dat iedereen jou een aantal Euro's toestuurt.
Ken je het verhaaltje van de Chinese koning die een ziek zoontje had? Nee? Hij loofde eeen beloning uit aan degene die zijn zoontje kon genezen. Ik ben zo rijk, je kunt vragen wat je wilt was zijn arrogante stelling.
Een tovenaar kwam en genas zijn zoontje op wondebare wijze. Wat wil je hebben mijn zoon, zeg het en je krijgt het want ik ben onmetelijk rijk.
De tovenaar dacht een ogenblik na en sprak: U heeft in de hoek van deze kamer een schaakbord staan. Zet u dat een op de tafel. Het bord bevat 64 velden. Op het eerste veld legt op 2 rijstkorrels. Op veld 2 het quadraat van 2 enzovoort, net zolang quadrateren alle 64 velden zijn bezet. Dat is de prijs voor de genezing van uw zoon. Stom rund, zei de koning, is dat allles? Dat is alles, antwoordde de tovenaar. Vervolgens gaf hij opdracht om e.e.a. te regelen. Helaas voor de koning. In zijn hele rijk was te weinig rijst aanwezig om alle velden van het schaakbord gevuld te krijgen.
Laat mij even weten wanneer je op je rug op Aruba ligt. Ik betaal dat van mijn vakantiegeld. Misschien hou ik nog geld over, dan kan ik je een drankje aanbieden. Zo stom als jij kom ik ze niet vaak tegen.
groetjes aan onze Arubaanse vrienden en laat nog iets van je horen
doei
Math