Zwartwerker in de straat hoe aan te pakken?

• henk

beste robert,

ik ben ook moe, zonder werk, dus met werk ben ik nog veel vermoeider. Maar dat terzijde. Wat mij opvalt: je wilt mijn bouwvakkers op laten knopen. Waarom doe je dat zelf niet? Je vraagt iedereen hier wat je met je frauderende buren aanmoet? Weet je dat zelf niet? Hoe kun je dan eigenlijk nog stemmen? Of moet je bij de komende verkiezingen ook eerst even op dit forum vragen op wie je moet stemmen? En dan nog wat. Denk je nou echt dat die pim fortuyn iets met jouw soort mensen op heeft? Uiteraard is hij blij met jouw stem. Maar daar houdt zijn waardering ook al heel snel op. Hij kotst op mensen die zo dom zijn om zich voor zijn karretje te laten spannen. VVD hetzelfde verhaal.,Als jij geen rekening in zwitserland hebt en geen universiteit, schijten ze op je. Alleen zijn ze tot aan de verkiezingen eventjes aardig om hje stem te winnen. Waarom hebben knuppels als jij dat nou nooit eens een keer door. Wie zei het ook weer? Er zijn altijd wel bruikbare idioten voor de goede zaak te winnen. Ene Adolf Hitler geloof ik.

• Hans

Vind ik ook, maar laat het een zaak zijn tussen overheid, uitkerende instantie en uitkeringsgerechtigde en laten we niet een sfeer scheppen, waarin je over je schouder moet meekijken, of je buurman je niet in de gaten houdt.

Ik vind, dat je eerst met de persoon zelf contact moet zoeken, voordat je het hogerop zoekt, zoals je ook je zaken eerst met je collega's bespreekt, voordat je naar de chef of de directeur rent.

Verder ga je zelf ook niet aan het werk, Henk, terwijl je dat wel zou kunnen.

• Hans

Ja natuurlijk jongen en laat ik je meteen erbij vertellen, dat de WAO-betalingen op het niveau van 1976 is, dus dat de 1991se bezuigingen aangeslagen zijn.

De grootste kostenpost vormt een uitkering, waarmee niet te frauderen valt: de AOW

• Hans

En je werkende medemens kan wel de fiscus aan zijn pc'tje laten meebetalen. Het is inderdaad niet zo zwart-wit als het door de telegraaflezers gesteld wordt. Naar het individu toe zeg ik echter altijd: ga in godsnaam werken.

• Robert

Eh? Ik stem niet, nergens goed voor.

• henk

als je niet stemt, wie gaat dan die bouwvakkers aanpakken?

• Hans

Dan mag je ook niet meediscussiëren. Door niet te stemmen geef je goedkering aan de huidige politieke status quo.

• blubber

Als je de politiek op zich niet ziet zitten, moet je BLANCO stemmen.

In feite is dat veelgehoorde geweeklaag van politici over ‘die lage opkomst’ flauwekul, want er hoeven maar net zoveel mensen te gaan stemmen als er stoelen zijn in de tweede kamer. De niet-stemmers stemmen op een bepaalde manier toch : zij bepalen ‘de kiesdeler’, d.w.z. dat hun aantal (dus niet-uitgebrachte) stemmen gelijkelijk verdeeld worden op basis van de verhoudingen die door de wel uitgebrachte stemmen ontstaan zijn. Een BLANCO stem wordt niet opgenomen in die kiesdeler en de heren politici zijn maar wat blij dat vrijwel niemand dit weet !

• Hans

Ik heb het niet over het geklaag van politici of hoe je niet-uitgebrachte stemmen moet verdelen, maar over geklaag van mensen, die niet de moeite nemen te gaan stemmen.

• blubber

En ze nemen niet de moeite omdat ze de politiek niet zien zitten.

Toegegeven : wat dat betreft had ik mijn bijdrage beter -schematisch- aan die van Robert (van 15-02-02 22:44) kunnen “plakken”…..maar dat snap jij ook best.