Banenmarkt grote flop.

• Hans

Henk, je kunt opgelucht ademhalen, want de banenmarkt is een groteske flop geworden. Slechts 15 tot 20% is komen opdagen. Ze willen de volgende brieven aangetekend versturen. Een tip: zeg, dat je de brief weliswaar ontvangen hebt, maar dat de envelop leeg was. De enige brief, waar je in Nederland niet omheen komt is een deurwaardersexploot. Nou maar hopen, dat een bevriend deurwaarder voor een prikje 100.000 brieven wil gaan bezorgen.

• Jan

En zulke mensen moet je 2 keer een herstel termein gunnen? Wat mij betreft meteen de uitkering opschorten. Staan ze de volgende ochtend voor je neus. Geen gedoe met brieven die niet aankomen of lege enveloppen!

• kitty

ben het er helemaal mee eens, een uitkering is geen salaris, je krijgt het omdat je op een of andere manier schijnbaar niet capabel genoeg bent om in je eigen onderhoud te kunnen voorzien. volg je de regels niet op, de uitkering opschorten of een maatregel op leggen, de wet BMTI is niet voor niets in het leven geroepen.

• Hans

Ja, het is ook cynisch bedoeld hoor. Maar ik denk, dat ze niet 80 tot 85% van de uitkeringen kunnen korten of stopzetten, want dan heb je een volksoproer.

• Jan

Nee hoor, de tijd van het volksoproer ligt ver achter ons. De mensen van nu klagen alleen maar. Dat is best te janteren. Plus dat een uitkering natuurlijk niet zomaar wordt opgeschort. Dan is er aardig wat aan de hand.

• Hans

Dan mag jij het gaan uitvoeren bij de soos in Amsterdam. 80.000 mensen een briefje sturen met de tekst “Wegens het zonder geldige reden afwezig zijn op de banenmarkt ontvangt u over de maand februari 2002 geen uitkering in het kader van de Algemene Bijstandswet.”

Dan weet ik wel zeker, dat de mensen wel meer doen dan klagen.

• Jan

De meeste (die zonder geld zitten) zouden de dag erop langskomen om wat te regelen lijkt me. Uiteindelijk is dat ook de opzet. Niet mensen zonder geld laten zitten. En 80.000 brieven, met de automatisering, lijkt me niet echt een probleem.

• henk

de uitkering is een vangnet maar ook een bescherming tegen uitbuiting en voor dat nog niet snapt ( of beter gezegd niet wil snappen) zal ik binnenkort een stuk over de amerikaanse situatie plaatsen.Je denkt toch niet dat ik met jullie soort ga discussieren

• henk

Hans,

besef je wel dat je aanzet tot fraude? Voor jouw tip heeft de Telegraaf en SZW laatst mensen verooordeeld. Ik zal deze link kopieren, pas maar op.

• Hans

Maar je kunt toch moeilijk zeggen: “Mijn baas buit mij uit, beste ambtenaar, dus daarom wil ik ontslag nemen en hier een uitkering komen aanvragen.” We zijn toch mondige brurgers, die meteen zeggen, als er iets niet bevalt. Zelfs Limburgers pikken niet meer alles, Henk.