Hoi, Nou ik heb het meegemaakt ontslag maar even 3 dagen na dat ik was bevallen.
Ten eerste wil ik even reageren op het feit zwanger raken, ik ben ook 3 jaar bezig geweest . En toen ik zwanger werd had ik een goede baan. Mijn contract werd zelfs in mijn zwangerschap ook nog verlengd. Ik werdt in de 5e maand van mijn zwangerschap ziek ik kon niet meer lopen van de pijn.Toen ik bij de controlearts kwam en die zag me zo lopen mocht ik echt niet meer werken tot na mijn bevalling.Nou dat was een straf voor me want ik kan niet thuis zitten.Al met al
ben ik in mei 2002 bevallen.Maar nou komt het: ik heb ziekte geld van het cadans gekregen, en toen mijn zwangerschaps verlof afgelopen was kreeg ik een ww uitkering. Maar omdat ik zo'n pijn in mijn rug nog steeds had heb ik me weer ziek gemeld. Let wel op want het Cadans maakt er een potje van ze slaan zo 3 weken over met uitbetalen. Ik ben nu in het ziekenhuis geweest en daar hebben ze ondekt dat ik een versleeten rug heb.Dus moet nu wachten op de keuring die ik krijg. Je ziet ik wil graag werken maar nou mag ik niet meer werken nou dat is pas een STRAF. Dus tijdens je zwangerschap let goed op en vraag het goed na wat er gebeurd i.v.m. een ww uitkering want die krijg je maar voor een bepaalde tijd.
Ik wens je veel succes er mee en laat je niet gek maken door die uitkering instantiesAnoniem schreef:
>
> Ik heb een contract voor 4 maanden, 1 april loopt deze af.
> Als het werk goed bevalt van beide kanten, dan wordt dat
> contract met een halfjaar verlengd. Maar nu het volgende: Ik
> ben zwanger, en heb dit eerlijk verteld, omdat ik al 3 weken
> thuiszit, i.v.m. extreme misselijkheid de gehele dag door. Ik
> hou niks meer binnen! Nou is dat niet zo erg, want ik heb het
> er uiteraard voor over, maar hoe zit dat nu straks met mijn
> baan? Ik heb het gevoel dat ik er per 1 april uitlig, want
> zoals de zaken er nu voorstaan, ben ik niet op korte termijn
> weer terug. Ze kunnen me dan ook niet beoordelen dus zullen
> ze mij waarschijnlijk wel om die reden ontslaan. ( ik zit
> namelijk ook nog in een inwerkperiode ) Hiervoor had ik 2
> jaar gewerkt bij een ander bedrijf. Weet iemand of ik als ik
> inderdaad ontslagen word, wel een WW-uitkering krijg? Ik heb
> altijd gewerkt, dus lijkt mij van wel. Maar hoe zit dat dan
> als je zoals ik nu al in de ziektewet zit? Krijg je als je in
> de ziektewet zit wel/geen uitkering? En op het moment dat je
> met zwagerschapsverlof gaat, krijg je dan 100 % uitgekeerd?
> Dit heb ik van iemand gehoord. Wie o wie kan mijn vragen
> beantwoorden?