Net sollicitatiegesprek gehad

• henk

Net een gesprekje gehad, in de zorg, met gehandicapten, assistent nogwat, een beetje kleren wassen, koken en schoonmaken en zo. Ik denk, met mijn HBO moet ik ergens beginnen. Hoor ik dat ze 2 dagen lang sollicitanten hebben, reken uit, een stuk of 20? En dan moet ik maar net boven uit komen. Er is altijd wel iemand met 5 benen en 11 vingers of een IQ dat nog hoger is dan dat van mij. Ik wil best graag aan de slag, maar ja.

En hoe zit het met die schreeuwende krapte in de zorg met zoveel concurrenten?

• Hans

Omdat concurrentie in de non-profitsector een vreemd begrip behoort te zijn, zou je bij een eventuele afwijzing kunnen vragen, welke instelling wel zit te springen om mensen.

Voorts moet je er vanuit gaan, dat ze jou absoluut nodig hebben. De ander kan wel drie benen en een IQ van 130 hebben, jij weet misschien meer je kalmte te bewaren in stresssituaties en bent niet na een paar jaar opgebrand in de WAO verdwenen (bijvoorbeeld).

Probeer je persoonlijke eigenschappen als een voordeel te zien.

• Cinthia

Tja de zorg wil best mensen zolang ze gratis zijn en binnen 2 jaar er weer weg geschopt kunnen worden. De zorg en de vele (verstandelijk)gehandicapten instellingen teren op subsidies en Weerwekers, herintreders bla. Ze kosten de instelling niks en ze kunnen je ook geen vaste baan aanbiedden, voor jou nog honderd andere gesubsidieerde werknemers die ze vrolijk na 2 jaar wegschoppen het verdomhoekje in. Dit is zoals het gaat,….. En ik zie het steeds weer gebeuren met andere mensen om mij heen terwijl ze zeker in die 2 jaar tijd goed werk verricht hebben. Het is een uitzuigerij en ik weet het ik heb er zelf ingezeten.

Groetjes en tot priks Cinthia

• Sip

Dat is dus een variant op de Melkert baan?

• Cinthia

Ja maar dan voor mensen van af 16 tot 28 jaar, dat is de leeftijds gat voor de melkertbaan daarna na die leeftijds groep krijg je melkertbanen.

Lachen hoor, zie ook maar mijn laatste stukje 3 pagina's terug onder Fred -Geen werk geen geld of zo. Ik ben helemaal de laatste.

Groetjes Cinthia

• Sip

Ik heb dat stukje gelezen en ik adviseer je het aan de grote klok te hangen. Vertel dat eerst maar eens tegen de consulent(e) van dat bureau die je zou bemiddelen. Vaak helpt zoiets al.

• Cinthia

Gneh denk je, ze hebben me er uit geknikkerd vervolgens kon ik nergens meer aan het werk,ik heb in 8 maanden tijd 30 sollicitaties gedaan, kon geen uitkering aanvragen,.. niks. keb 8 maanden van de lucht moetten leven, ze hebben me op een smerige manier genaaid, Meneer H. B. mijn laaste consulent heeft me eruit gewerkt vertellend dat ik ontslag kreeg. Na een maand hoorde ik via het gak dat ik ontsag genomen zou hebben. Na 8 maanden was ik dit goed zat, ondertussen had ik er een advocaat opgezet. Die heeft het voorelkaar gekregen dat ik met terugwekende kracht mijn loon terug kreeg en weer aan het werk kon.(tja Weerwerk Groningen wilde geen rechtszaak) Toen ik weer op het werk zat merkte dat mijn collega's me enorm hebben laten zitten. Vooral K.d.V. Hij was voorman op de werkplek, hij heeft samen met H.B. een smerig spelletje gespeeld zodat er weer een nieuwe verse weerwerker op mijn plek kon. Tja er kan maar 1 weerwerker op een afdeling, is het niet, en daar krijgen ze voledige subsidie voor.

Weerwerk (H.B.) heeft dit ook erkend heeft het gewoon recht in mijn gezicht gezegd hoe de vork in de steel zat. Ik wou dat ik dat op tape had.

Daarna toen ik niet meer voor die naties op mijn werkplek wou werken, en gezegd heb ik hoef het niet meer zie het niet zitten(8 maanden stres en geen geld hakt er in hoor), toen moest ik maar es met een gak arts gaan babbelen. (was een tof mens) Ze heeft me voledig arbeids ongeschikt verklaard en ik kon bij een vogelopvang aan de gang totdat ik de normale wereld weer zag zitten en normaal werk.

groetjes Cinthia

Tis een mooie dikke zooi, vooral als je 17 bent en je komt bij weerwerk terrecht, dan heb je een fijne foute start. Keb 3 jaar bij weerwerk rondgehangen, gedaan wat ze van mijn verwachten en wat ze vroeggen. En dan wordt je door een overheids instelling de straat opgeschopt. Terwijl ze me baangarantie beloofd hadden. Ik ben er aleen maar op achteruitgegaan, maar ach ja ik kom er wel weer bovenop. Elke instelling die van de overheid is mijd ik ook uitkeringsinstansies.

Ik wil geen uitkering en ik hoef het niet meer.

• Sip

Helaas, zo werkt het in ons beschaafde land