Verplichtingen

• Hans

Vele onwillige werklozen blijven werkloos omdat ze geen zin hebben in verplichtingen. De ironie wil, dat leven van een uitkering het leven reduceert tot een aaneenschakeling van pure noodzakelijkheden. Je kun van een uitkering alleen maar de verplichte dingen doen, zoals eten, je kleden, je huur betalen, je energierekening, enzovoort. Voor de echte geneugten des levens is helaas minder plaats.

Zo kan, met name Henk en Rob, werken leiden tot een leven met minder verplichtingen.

• Robert

Werken leid meestal tot vrouw en kinderen. De meesten die ik met vrouw en kinderen om mij heen zie kijken minder vrolijk dan ik. Overigens heb ik ondanks mijn uitkering een interessanter leven dan menig brave huisvader dus waar je deze onzin vandaan haalt is mij volstrekt onduidelijk.

• Hans

“Werken leid meestal tot vrouw en kinderen.”

Als je dat wil wel, maar het is niet noodzakelijk. Het lijkt me frustrerender, dat je die keuze niet hebt, als je in de bijstand zit.Robert schreef:

• joran

whahahaha wat een groots stuk onzin schrijf je toch

vergeet niet dat een vrouw geintereseerd is in een persoonlijkheid en een warm karakter geborgenheid … enzovoort

dat jij die benodigde eigenschappen niet bezit staat los van het feit dat je zielig thuis zit en je zelf een spiegel voor houdt dat je zo gelukkig bent

snif…. heb bijna medelij

• Robert

Eh? Ik ben elka dag weg hoor van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat (kijk maar naar de tijden van mijn postings) Ik heb eens gekeken in mijn agenda en zie dat ik gemiddeld met zo'n 7 verschillende vriendinnen mijn leven deel. De brave huisvader moet (opdat hij niet op zijn sodemieter krijgt) braaf met één vrouw zijn leven delen, en vaak is dat niet eens de vrouw van zijn leven maar een lelijk secreet!

Met zulke figuren heb ik dus medelijden! Over mijn karakter en de rest wat je probeert uit te kramen kan jij helemaal niet oordelen want je kent mij eenvoudig niet en zo aan je antwoord te zien ben je niet ouder dan 18 jaar.

Succes met de rest van je leven jongen!

• Hans

En een vrouw houdt van iemand, die een doel in zijn leven heeft. Daarmee wil ik de paar goedwillende werkloze vrijwilligers niet afkammen, maar ik geloof dat het overgrote deel der werklozen daar niet toe behoort, al willen ze ons anders doen geloven.

• Robert

Helaas het leven is vol vooroordelen en stigma's, het overkomt iedereen dat zit nu eenmaal in de mens.

• Hans

Er is gewoon een bepaalde maatschappelijke organisatie met voor- en nadelen. Omdat niet iedereen uit eigen beweging gaat werken is er een systeem van geldelijke beloning. Trouwens, als ik een grope uitzonder, is er geen sprake meer van vooroordelen.