computers voor minima?

• henk

http://www.geocities.com/anaiscydonia/minimacomputer.htm

• Hans

Fijn zou het zijn te vernemen, wat je er zelf van vindt in plaats van ongezeefd hier hyperlinks te plaatsen.

Wat ik ervan vind, is, dat mensen niet gedwongen kunnen worden huishoudelijke apparatuur aan te schaffen omdat een school dat wil. Een school kan een aantal dingen verplicht stellen, maar nooit het bezit van een computer.

Ze hebben de volgende alternatieven:

1. Het geschreven werkstuk accpeteren: zo ontwikkelt het kind motorische vaardigheden als schrijven en knippen en plakken. Alleen je ogen stimuleren is eenzijdig.

2. Verzoeken om een net handschrift of getypt werk. Als het schrijfonderwijs weer serieus genomen wordt, hoeft de docent zich niet druk te maken om het lezen van bedorven handschriften.

3. Voldoende computerfaciliteiten beschikbaar stellen. In het hoger onderwijs wordt er immers ook niet van uitgegaan, dat alle studenten een computer hebben.

• henk

Ik ben het roerend met dit artikel eens

• henk

ohohohoh hans, heel goed dat je ze wilt leren knippen en plakken, niks op tegen, staat alleen een beetje knullig op je cv. als je maatschappelijk mee wilt doen heb je tegenwoordig een pc en internet nodig. Zelf heb ik geen teevee, radio, auto, magnetron of koelkast, niet nodig, kost veel geld. Alleen een pc omdat ik toevallig schrijver ben en gek ben van ufo''s.

• Rob

Ik ben een minima met een bijstandsuitkering maar heb uit mijn werkverleden nogal wat belegd en doorgesluisd naar andere rekeningen die niet op mijn naam staan. Ik bezit 4 zelfgebouwde multimedia pc's in de prijsklasse van 5000 gulden. Ik heb tevens een ADSL en kabel aansluiting voor internet. Maar toch bedankt voor de info.