Megabanenmarkt niet verplicht

• henk

http://www.indymedia.nl/2001/11/740.shtml

(Paul Treanor)

• Hans

Ik zal het je nog sterker vertellen, Henkie: werken is zelfs niet verplicht, want anders zou het dwangarbeid worden. De overheid kan er echter wel de consequentie aan verbinden, dat je uitkering verlaagd c.q. stopgezet wordt.

Ik zou eens een kijkje gaan nemen op die banenmarkt, wie weet levert het iets op en je bent er weer eens uit en je komt andere mensen tegen. Plus dat je weet, wat er gevraagd wordt op de arbeidsmarkt. En ik zou minder in termen van “verplicht” en “vrijwillig”, maar meer in termen van “kansen”. Met het adagium “Kansen maak je,” hoog in het vaandel, lijkt me niet gaan een gemiste kans, Henk.

• Sip

Sommige mensen willen niet werken en zien alles als verplicht. Zo kwamen er onlangs bij de uiteringsinstantie in Amsterdam maar liefst 40% van de ingeschrevenen niet opdagen, nadat de instantie met alle een gesprek wilde over hun mogelijkheid , kennelijk omdat men liever beunt of helemaal niets doet

• Hans

Sip,

Dat is toch eigenlijk waanzin, dat veertig procent niet komt opdagen. En de gemeente Amsterdam doet niks. Nu echter hebben ze flink op de @!#$ gehad van de accountant en moeten ze hun sociale dienst op orde brengen. Vandaar dat ze nu een banenmarkt organiseren, waarbij het de bedoeling is dat 25% van de mensen onmiddellijk doorstroomt naar een ban en waarbij de rest in ieder geval wordt klaargestoomd voor die arbeidsmarkt.

Sommige dingen zijn wat cru, zeker in de ogen van degenen, die decennia lang door de verzorgingsstaat in de watten gelegd zijn, maar in het bedrijfsleven werkt het ook zo, dat je “verplicht” moet deelnemen aan cursussen en dat je daarvoor tekent. Een of andere anti-globalistische complottheorie zoals op de door Henk aangehaalde website zie ik er zeker niet.

“De bedoeling van de banenmarkt is het creëren van een nieuwe onderklasse.”

Volgens mij juist het voorkomen daarvan, Henk, maar goed. Laat Henk maar lekker de “Internationale” zingen en “Das Kapital” lezen.

• Rob

Nou, ik hier in Haarlem word ook regelmatig opgeroepen door die SoosMafia en ze proberen mij via de Wet Inschakeling Werkzoekenden op werkplaatsen te krijgen waar psychisch gestoorden en/of zwakzinnigen ‘werken’. Ze kunnen wat mij betreft in de stront zakken al krijg ik een 100 procent sanctie. ik laat mij niet misbruiken door dat tuig omdat ik de ‘pech’ heb langdurig werkloos te zijn. Je schiet met die semi verplichte Melkert rotzooi toch niets op. Mooie beloften dat wel, maar tien jaar later werk je nog steeds met behoudt van uitkering!!!!

Kansen?, man laat mij niet lachen!!!

• Hans

Een werkplaats voor mensen, die aan hun dagstructurering moeten worden, met o.a. psychiatrische patiënten, maar ook tal van anderen. Zwakzinnigen en psychiatrische patiënten zitten echt niet door elkaar, Rob.

Naast je WIW-traject kun je zelf actief zoeken. Een werkgever merkt het aan je, dat je positief bezig bent en zal je sneller aannemen.

• Rob

Wie zegt dat ik zonder die WIW traject niet positief ben om te gaan werken? Alleen met een normale baan verdien ik wel minstens twee maal meer en daar kom ik wel graag mijn bed voor uit. En kennelijk ben je zelf nooit op zo'n werkplaats geweest maar mijn types werken er in ieder geval niet!

• Hans

Ook weer te kieskeurig. Je afstand tot de arbeidsmarkt is zodanig groot na een aantal jaren werkloosheid, dat een normale baan, zoals jij het noemt, nog ver weg is. Tweemaal zoveel kun je voorlopig vergeten, dan hebben we het over 3600 netto. Jullie hebben gewoon geen realistich beeld van de arbeidsmarkt.

• Rob

Ik ‘krijg’ fl 1500 maal twee is dus 3000 netto. Ik heb overigens een zeer goede kijk op de arbeidsmarkt. Enerzijds heb je de profiteurs cq. zakkenvullers die geen reet uitvoeren en alleen maar duur lopen te doen. Aan de andere kant heb je de werkers die al dan niet misbruikt worden tegen een ‘modaal’ inkomen. En dan nog de ‘langdurig’ werklozen die met machtsmisbruik aan het werk worden geschopt. Van deze groep wordt door de profiteurs waar ik het al over had het meeste geprofiteerd. Ik heb dan nog het geluk een werkloze te zijn met een bovengemiddeld i.q. maar velen hebben dat helaas niet en laten zich voor het karretje spannen.