Geen werk en ook geen geld!!!!!

• Fred K

Tja, het is natuurlijk vervelend als je ontslagen word of dat er geen werk is. Maar daardoor ook nog eens geen geld hebben is nog erger. Je kinderen niet ens kunnen verwennen met wat lekkers of een kado'tje. Of je huur niet meer kunnen betalen. Alleen maar omdat je aan geeft dat je meer wil. En dan bedoel ik geen geld maar opleidingen of verder groeien. Bij die vraag kreeg ik gelijk de ZAK. Nu ik in de ww zit en geen gepast werk kan vinden omdat ik niet de jaren ervaring heb die vaak gevraagd word heb ik weinig keus. Doordat we per juli vorig jaar zijn gaan samen wonen worden toch ons bijde sallarissen van vorig jaar bij elkaar opgeteld en niet bv het eerste half jaar van mijn vrouw en het tweede half jaar van, waardoor wij nu geen huur subsidie krijgen. En nu komt het ergste, omdat ik een dag in de week les geef en ook nog eens een ww hebben, hebben we bij elkaar 1700,- netto omvan te leven. dus moet de huur en alle andere rekeningen nog van af. En dan moet je het nog positief bekijken en als je in een 1 1/2 maand 15 sollicitatie brieven stuurt en daar van twee niets hoort en de andere 13 wordt afgewezen. Ik zie het echt niet meer zitten. Maar ja, wie weet win ik nog eens wat in een loterij of zo, waar ik geeneens geld voor heb.

• guus

Beste Fred,

Wat ik tenminste kan doen…, je sterkte toe te wensen

en voor je te hopen dat de zeer nabije toekomst wat

rooskleuriger voor je gaat worden!

• spice

Voor zover ik op de hoogte ben van de regels zou je huur gewenning kunnen vragen en zou je met een gezins inkomen van 1700,00 p.m aanvullende bijstand moeten krijgen.

als ik jou was zou ik eens contact opnemen met Hulp en welzijn in Leeuwarden om je mogelijk heden te bespreken want het is toch van den zotte dat een gezin van 4 personen van dit bedrag moeten leven

VEEL STERKTE

• Hans

Je kunt wel een woonkostentoeslag krijgen als vorm van bijzondere bijstand bij de Sociale Dienst.

• Cinthia

Hey sterkte.

Groetjes Cinthia

• !!!!!!!!!!!!!!!!

Niet werk ZOEKEN, maar werk NEMEN, @!#$ van een Fred, er is werk zat, maar je bent natuurlijk weer te kieskeurig!

• denise

Dat zal wel reuze meevallen hoor, want ik zou ook niet onder mijn niveau gaan werken!!!!!!!!!!!

Waarom zou je lopende band werk gaan doen als je hoog opgeleid ben.

Laat die werkzaamheden maar liggen voor die mensen die beroerd zijn om een opleiding te volgen!!!!!!!!!!!!!!!! schreef:

>

> Niet werk ZOEKEN, maar werk NEMEN, @!#$ van een Fred, er is

> werk zat, maar je bent natuurlijk weer te kieskeurig!

• Olga(18 jaar)

alsof dat wat met luiheid te maken heeft, doe ff normaal denise!!!!!!

een rotopmerking is dat. je denkt geeneens na over wat je zegt en over wat de redenen kunnen zijn waarom iemand niet aan een opleiding begint.

voor fred: ik vind het belachelijk dat een gezin van zo'n mager loontje moet leven, en zoals de anderen zeggen: er moet wel een vorm van extra bijstand ofzo zijn, dat moet wel.het zou toch absurd zijn

• Hans

Kom nou, “niet onder mijn niveau werken”. Is thuis zitten dan wel op niveau? Alles is beter dan en uitkering. Ik moet ook wel eens poetsen thuis, dat zat ook niet in mijn vakkenpakket. Bovendien heeft niet iedereen, die VWO, HBO of WO af heeft, het beoogde niveau. Op de arbeidsmarkt vallen degenen die in genoemde onderwijstypen de kantjes er vanaf liepen, door de mand en blijkt, dat hun niveau wat lager ligt. M.a.w. als iemand dat niveau had, dat hij beweert, had hij uiteraard al lang iets gevonden.

“Waarom zou je lopende band werk gaan doen als je hoog opgeleid ben.”

Om wat ik net noemde en verder is het voor een chef of directeur heel heilzaam voor zijn visie op de organisatie om te zien, hoe het op de werkvloer eraan toegaat. Daarmee begrijpen ze ineens, dat het niet altijd een simpele druk-op-de-knop is. Er is zelfs een serie op televisie geweest daarover; alle programma's zoals “Werken aan werk” vind ik sowieso verplichte kost voor werklozen.

Voor het salaris hoef je het ook niet te laten, Denise, een lopende-band-medewerker kan gemakkelijk een salaris van Æ’ 80.000 verdienen omdat hij ploegentoeslag krijgt, waarover hij ook nog eens flink pensioen opbouwt. Als je een kantoorsalaris omrekent naar euro schrik je je dood, maar deze man houdt nog lekker veel over.

“Laat die werkzaamheden maar liggen voor die mensen die beroerd zijn om een opleiding te volgen!!!!!!!!!!!!!!!!”

O, madam voelt zich te goed. Met op mensen neerkijken is nog nooit iemand iets geworden. Laat ik je vertellen, dat iedereen een opleiding heeft gevolgd en dat dientengevolge mensen “onder hun niveau” moeten werken. Voor iemand met twee studies, een bestuursfunctie in een studentenvereniging en laten zien bereid te zijn risico's te nemen, is voldoende plaats op de arbeidsmarkt voor hoogopgeleiden, maar op de zoveelste diplomastudent zitten ze niet te wachten. Iemand die bereid was en is, wat extra's te doen wel.

• joran

Mijn ervaring met werken is groeien door doen

en dan bedoel ik niet groter worden in letterlijke zin maar als je plezier in je werk hebt groei er dan in heb je geen plezier in je werk ga dan je vrije tijd in iets steken in wat je wel leuk vind en besteed daar energie in .. ga niet denken tsssss morgen weer naar dat klote baantje dan kan je erop wachten dat de dag komt dat waneer er ontslagen vallen jij ertussen zit ( jij is algemeen en niet bedoeld alleen naar Fred maar voor de meeste op deze forum ) en de dag dat je dan thuis komt zonder baan kan je nix meer want je hebt al die tijd eigenlijk stil gestaan .. het enigste wat je geleerd hebt is wat een bedrijf of instelling je voorgeschoteld heeft en dat is beeindigd in een ontslag … ikzelf als voorbeeld ben met 16 jaar ( inmiddels 28 en vader van 2 kinders ) zonder diploma van school gekomen gewoon om de stomme reden dat het vak waar mijn ouders en schoolhoofd voor gekozen hadden me niet zinde .. ben gaan werken en was graag gewild omdat ik jong was dat beviel best .. werd ouder en er kwam een discusie die eindigde in een ruzie en uiteindelijk ontslag zo jong als ik was dacht ik hee werk ligt voor het oprapen tot ik na een driekwart jaar ruzie kreeg met me pa ( en die had groots gelijk ) omdat ik nog steeds lekker thuis bij pa en ma veilig op de bank zat ..ben toen maar weer gaan soliciteren en moest dingen doen die ik helemaal niet wou maar om zonder werk thuis te zitten .. hehehe nee dat durfde ik niet echt meer .. ben bij een bedrijf terechtgekomen waar het werk niet leuk was maar de techniek waar het allemaal mee gebeurde … ben daarin doorgegroeid .. carriere kan je het niet echt noemen maar oke inmiddels samen gaan wonen met vriendin (dus niet meer lekker bij paps en mams thuis) maar nog steeds klote werk ..en ik ben me gaan verdiepen in die techniek en in no time was ik verplaatst van klote werk naar beter werk ben van eigen geld ( salaris was echt geen vetpot ) bijscholing gaan doen kreeg nix vergoedt van werkgever want die zag er geen heil in nog een keer echt promotie gemaakt in dat bedrijf hoop geleerd … en toen soliciteren naar ander bedrijf ..zo ging dat verder … mijn huidige baan bevalt me goed ik kan me nu dingen permiteren waar menig M.T.S.er jalours op zou zijn maar is opgebouwd met ervaring en veel tenkoste gegaan van vrijetijd .. en het is het waard geweest alleen al om de reden dat waneer het bij mijn huidige werkgever niet meer zal gaan de woorden kan spreken die ik toen dacht het : werk ligt voor het oprapen

groetjes van joran …..