leeftijd

• Anna

Wie heeft er nog meer net als ik problemen om weer aan de slag te komen? Ik ben 44 jaar, administratief medewerkster, woon in het Noorden des Lands en solliciteer erg veel. Zit al 8 maanden thuis. Ben representatief, vrolijk, ijverig kan mijzelf goed presenteren en toch lukt het niet. Ze nemen liever een jonger iemand, meestal krijg ik niet eens een afwijzigingsbrief toegestuurd. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen, tegen deze discriminatie, en wat kun je er tegen doen? Bewijs het maar eens!

• Hans

Ik weet dat er bedrijven genoeg zijn, die geen problemen hebben met leeftijden van rond de veertig, vijftig. Gewoon blijven proberen. Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kun je je zo'n jaren-80-houding als werkgever niet meer veroorloven.

• O18

waarom wil een bedrijf dan jongere lui hebben eigenlijk? wat maakt dat nou uit. iemand van 44 heeft misschien wel de nodige ervaring en een jonger iemand minder ervaring en wel een diploma. maar waarom zouden ze dan perce jongere lui willen hebben?

• Anna

Omdat oudere werknemers duurder zijn. En ze zijn bang dat een oudere werknemer niet snel iets nieuws oppakt. Verder zijn ze bang dat een oudere werknemer sneller zich ziek meldt. Ze snappen niet dat oudere werknemers nogal gemotiveerd zijn en veel levenservaring hebben en zich in alle situaties die zich voordoen op de werkvloer, wel redden.

• Hans

De kans op uitval is groter en de daarbij behorende gang naar de WAO en de pensioenpremies liggen hoger.

• Guido

Helaas kun je er weinig tegen doen.

Werkgevers hebben nog meer streken wat dat betreft, en geen wet die ze het verbied… helaas…

kan ik je misschien ergens mee helpen ?

Een extra inkomen of zo…

Grt Guido