heeft iemand nog wat gezien?

• O18

ik ben de afgelopen week wat uitzendbureau's afgegaan waarbij ik bij 1 functie op gesprek kon komen maar dat is niks geworden en ik zie verder tot nu toe nog niet echt een vacature openstaan. weet er hier iemand toevallig iets?'in koog aan de zaan/zaandijk/zaandam? alkmaar kan misschien ook wel. de voorkeur gaat ook wel naar een baan met onregelmatige werktijden. niet alleen omdat dat savonds/snachts/in het weekend meer zou kunnen verdienen maar ook omdat ik het zelf wel fijn vind.in de verpleging heb je ook nachtdiensten maar bij de functies die ik gezien heb, heb je een opleiding nodig of is het maar voor een paar uurtjes. omdat ik op mezelf wil, heb ik een minimaal bedrag nodig, vandaar dat de baan ongeveer 32 uren minstens moet hebben. ik heb alleen een baantje voor de supermarkt gezien, misschien doe ik dat wel maar ik kijk eerst nog ff verder of er wat anders is.

ohja en nog iets: als ik bv een baan bij een televisieprogramma wil, wat voor opleiding zou ik daar dan voor kunnen doen? ik denk hierbij niet aan cameravrouw ofzo maar meer iets met het maken van het programma zelf. ik weet niet of je hier ook wel een opleiding voor nodig hebt

• Hans

Ik sta te kijken van wat je allemaal opschrijft. Een baan met onregelmatige werktijden, zeg je eerst. Door te zeggen, dat het je niet om het extra geld te doen is, denkt een werkgever dat juist wel.

Je hebt het helemaal niet over een functie of een functieinhoud. En de laatste wens om programmamaker te worden spant toch wel de kroon. Je hebt er geen speciale opleiding voor nodig, maar je moet toch wel een behoorlijke portie zelfvertrouwen, algemene ontwikkeling en doorzettingsvermogen voor hebben, en zoals jij je opstelt, merk ik, dat je dat niet hebt.

• O18

waarom zou een werkgever wel denken dat het me om het extra geld te doen is? het is toch heel normaal dat de een het gewoon fijner vind om vaste tijden te hebben en de ander elke week of maand andere tijden heeft? ik heb trouwens ook niet gezegd dat die onregelmatige werktijden een vaste eis zijn.

de reden dat ik het niet over een functie-inhoud heb is omdat ik gewoon zo snel mogelijk aan het werk wil zodat ik een huurwoning of kamer kan zoeken/krijgen. ik kan wel een hele functie-inhoud gaan opschrijven maar dan gaat het misschien allemaal veelste lang duren en ik heb wel gezocht naar iets maar ik vind niks wat ECHT bij me past. alleen functies die ik tijdelijk wel zou willen doen maar niet m'n leven lang. en hoe kun jij oordelen of ik wel of geen zelfvertrouwen/doorzettingsvermogen/algemene ontwikkeling heb? dat heb je helemaal mis. ik ben juist hard op zoek naar een baan omdat ik zo snel mogelijk op mezelf wil wonen in een buurt waar ik me thuis voel en DAT staat op nr 1 voor mij, de baan komt op nr 2.zelfvertrouwen heb ik ook. en wat versta jij onder algemene ontwikkeling?

• Hans

Omdat je door je opmerking suggereert, dat dat wel zou kunnen. Zo snel mogelijk aan het werk is prima, maar je moet je carrière wel richting geven en van de nadere kant realistisch blijven.

Heb je wel een afgeronde opleiding? Misschien, dat je daar eerst eens voor kan zorgen.

• O18

ja ok, dat is wel zo. maar ik heb niet een leuke opleiding gezien die echt bij me past :-(

wel heb ik interesse in de rockacademie, maar daar kan ik me volgend jaar pas voor inschrijven EN het is hier 2 uur heen en 2 uur terug vandaan, dus dat wordt wel moeilijk. zoiets als geluidstechnicus(muziek maken met de computer/instrumenten, die kant op) lijkt me ook wel wat, maar de opleidingen die ik daar tot nu toe voor heb gezien moet je volgens mij allemaal zelf betalen en die zijn heel duur en bovendien duren sommige maar een paar dagen of ze zijn in het engels. de dingen die me ook leuk leken zoals werken bij de radio(betaalde baan) werden ook niks omdat ik er of niks van hoorde of het was alleen vrijwillig. verder heb ik gemaild naar tmf waar ik niks van gehoord heb en voor een functie als samensteller van explosief waarbij ze een ander hebben aangenomen (dat hoorde ik ook pas na een tijd, ondertussen zocht ik wel door). nu heb ik alleen de dingen genoemd die me echt leuk leken. oh ja en iets bij de overheid is misschien ook wel wat, iets met verbetering van rechten of iets met onrechtvaardige situaties, maar daar zag ik bij de vacatures ook niks staan.

ik heb trouwens alleen mavo en 1 jaar avondhavo(waar ik niet mee door ga).

• Hans

Mijn HBO-opleiding heb ik ook zelf moeten betalen. Dat geldt voor iedereen zonder rijke pappie.

Dan doe je de opleiding toch in het Engels. Daar mag je niet voor terugschrikken.

• moi

Ik wil even wat kwijt aan deze Hans. Ik lees zo e.e.a. door en zie dat gebeuzel van jou. Uit alles blijkt dat jij jezelf op een verhoging zet. Waarom doe je dat? Ben je soms zo,n klein miezerig mannetje die zichzelf graag wil bewijzen? Zorg maar snel dat je in balans komt met jezelf. Ik vermoed dat er voor jou nog veel valt bij te leren. Jij komt nog eens voor gekke dingen te staan.

• Hans

Wat is dit voor een flauwekul? Heb je wel eens van argumenten gehoord? Die dienen om je stelling te bewijzen. Klinkt leuk “klein miezerig mannetje”, maar het heeft geen enkele discussiewaarde.

• O18

nou je hebt ook nog zoiets als studievergoeding hoor.

en dit waren volgens mij particuliere opleidingen van….zo'n 13000 denk ik. ik kan helemaal geen opleiding betalen ook, daar heb ik geen geld voor!

een opleiding in het engels…lekker duidelijk, maar dat is ook gelijk die opleiding die heel duur is

• Hans

Dat doe ik met alle mensen, die weigeren op basis van argumenten te discussiëren.