ik weet nog, dat ik even geleden las over iemand die het had over dat er veel werklozen zijn maar dat ze banen weigeren. ik heb daar toen op gereageerd maar nu neem ik er ook nog eens een sterk voorbeeld bij:
van het uitzendbureau hoorde ik dat ik een baan kreeg die in de eerste plaats tijdelijk zou zijn maar dezelfde dag of de dag erna hoorde ik dat ze meteen al een vast contract aanboden dus dat was mooi dacht ik. ik kwam daar afgelopen maandag voor het eerst te werken en kreeg de indruk dat ik voor het uitzendbureau werkte terwijl ze zeiden dat hun taak volledig was vervallen en dat ik voor het bedrijf werkte. m'n moeder ging naar het uitzendbureau om werkbriefjes te vragen dus vroeg ze dat ook gelijk even, want ik moest hele dagen werken en had daar geen tijd voor. toen bleek er een communicatiefout te zijn geweest tussen uitzendbureau en bedrijf en bleek het toch tijdelijk te zijn. dat vond ik niet zo erg op zich, maar vandaag werd ik apart geroepen en wordt ik al ontslagen na 3 dagen. ik had de indruk dat het met het werk wel lukte en het begon te leren want je moet eerst worden ingewerkt. maar hij vond dus van niet
-volgens hem werkte ik niet goed in, in het werk, terwijl hij niet degene was die me de dingen leerde over wat ik moest doen en hij was ook niet altijd op de afdeling.
-een andere reden was dat hij een werker van een andere afdeling uit het bedrijf kreeg aangeboden die werkervaring had(en ik heb dat niet en begon daar met m'n eerste baan).
-en nog een reden was dat ik in het begin al te laat kwam op dinsdag en woensdag terwijl dat niet eens mijn schuld was. dinsdag moest ik dus met de trein en de metro. ik kwam netjes op tijd aan bij het metrostation en krijg te horen dat er een metro uitvalt en/of er een metro een half uur vertraging heeft. heel veel mensen moesten overstappen op een andere metro om bij een ander station over te stappen op de juiste metro of de metro die weer naar een ander station ging voor de juiste metro. wel honderden mensen wachtten op dat station, bij de overstapping van een ander station was dat vooral het geval. uiteindelijk kwam ik dus een uur te laat door gedoe met de metro. woensdag kwam ik weer netjes op tijd met de trein en zou ik met een bedrijfsbusje gaan op sloterdijk maar ik kon hem niet vinden en liep toch naar de juiste plek, maar weet niet exact hoe laat, misschien precies op tijd maar ik zag geen bordje op de bus waar de bedrijfsnaam op stond zoals gezegd werd. en ik had geen geld voor een treinkaartje naar amsterdam om de metro te halen dus ging ik weer naar huis en kwam uiteindelijk 11 uur aan op het werk. maandag moest ik m'n lunchegeld weggooien in de ticketautomaat omdat m'n pasje er niet doorheen kwam en het loket zat in de verbouwing en was verhuisd naar beneden maar daar was al geen tijd meer voor en ik ging er van uit dat m'n pasje er gewoon in kon.
lekker is dat denk ik dan. alles gaat meteen fout met het reizen en word je na 3 dagen al ontslagen om een paar vage redenen. nee ik had geen ervaring en geen specifieke opleiding ervoor maar dat vroeg de functie ook niet. en mensen maar zeggen dat werkgevers staan te springen om mensen???
nu ga ik mooi een baan in m'n eigen woonplaats zoeken, dat scheelt me sowieso reistijd en zeker met een 40urige werkweek is dat belangrijk.40 uur op het werk zijn vind ik al lang zat.