Werkloos, maar kan er niets aan doen

• anoniempje

Hoi,

Ik ben een jongen van 21 jaar en heb een vriendin van 21 jaar'.

Ik kan niet werken, ik ben namelijk afgekeurd voor mijn rug, ik heb een hele slechte rug.

Maar ik voel me vaak zo rot, omdat ik niet werk.

Ik kan niet werken vanwege mijn rug, maar toch voel ik me rot.

Zijn er mensen die hetzelfde meemaken hier??

Mijn vriendin vind het helemaal niet erg omdat ze weet wat ik heb, maar toch voelt het niet goed. Ik doe wel alles: Het huishouden, Boodschappen, koken, Wassen, strijken, en alles wat erbij hoort.

Zijn er mensen die dit kennen??

Ik hoop dat ik niet de enige ben.

PS: mijn vriendin vind mij een moordvent, omdat ik alles zo goed verzorg in huis.

• Marga

Hoi,

Waarom anoniem? Ik ben ook afgekeurd en vind het vreselijk dat ik niet meer kan werken. Vooral omdat ik mijn werk gewoon mis en de contacten er omheen. Wat ik nog rottiger vind, is dat ik ook het grootste deel van het huishouden niet kan doen, zodat mijn man na zijn werk ook thuis nog het één en ander te doen heeft. Ik probeer wel zoveel mogelijk te doen, maar kan gewoon niet alles. Mijn man is dus eigenlijk ook wel een moordvent. Voel je niet schuldig, het is toch niet je eigen keus?

• Frank

je kan wel het hele huis schoonmaken maar je kan niet licht werk doen????

Jezus man, wat ben jij triest.

• Hans

Nee, ze schrijft, dat ze het grootste deel van het huishouden niet kan doen. Beter lezen, Frank.

• Frank

lees zelf goed, er staat letterlijk dat hij het huishouden doed vriend.

• Hans

“Wat ik nog rottiger vind, is dat ik ook het grootste deel van het huishouden niet kan doen, zodat mijn man na zijn werk ook thuis nog het één en ander te doen heeft.”

Niet hij, maar zij, en dat ze het grootste deel van het huishouden NIET, ik herhaal: NIET kan doen.

• ARD

lieve Hans, ik refereer aan de eerste teksts (van anoniempje) en aan de tweede, is dit probleem ook weer uit de wereld. Kijk nog even naar mijn eerste reactie

(18-08-01 19:13) en geef mij eens ongelijk!!

• Hans

Het is goed met je, jongen.

• Marga

Hoi Frank,

Ik weet natuurlijk niet precies hoe het met die anonieme zit, maar ik kan me het volgende voorstellen: Als je thuis zit, kun je zelf je tijd indelen. Dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld gaat stofzuigen, waarna je een uurtje op de bank gaat liggen. Daarna kun je weer iets doen en moet je weer rusten. Probeer maar eens een baan te vinden waar je op die manier kunt werken. Ik denk niet dat werkgevers erg blij zijn met een dergelijke werknemer.

Marga