Ik werk niet en ben daar erg gelukkig mee

• Bonnie

Ja, zo is dat.

Ik kan mijn tijd indelen zoals ik dat wil en heb geen enkele verplichting.

Oh ja en nog iets voor sommige hier: geld is niet alles hoor!

Wees gelukkig met wat je hebt (al je ledematen, een goede gezondheid, mensen die van je houden en zo kan ik nog wel even doorgaan)

Doei!

• sandra

dom!!!!!!!!!

• Hans

Ik vind het niet dom klinken, Sandra. Ik vind het heel verstandig wat Bonnie zegt.

• Danni

Ja. Het is alleen zo jammer dat ze in de gezondheidszorg staan te springen om mensen. Jij zit lekker thuis, maar al die oude mensen ook. Alleen zijn die aan het vereenzamen omdat er ook een chronisch tekort is aan vrijwilligers en zij zelf de deur niet uitkunnen. Blijf jij maar lekker thuis, hoor. Aan zulke egoïsten hebben ze toch niets!

• Hans

Omdat “hoogopgeleide” dochter of schoondochter anders niet genoeg ontplooiingskansen had. Ik woonde in een dorp en mijn oma is nooit eenzaam geweest en heeft altijd hulp gehad.

• Bonnie

Waarom mogen oude mensen wel thuis zitten en ik niet?

En ik denk heus niet dat het uitmaakt hoor als ik nu ineens in de gezondheidszorg zou gaan werken.

Ik ben er ook maar eentje!

• Bonnie

Nou, als dit het enige woord is wat in jouw vocabulaire voorkomt weet ik nog zonet niet of die uitspraak van jou niet op jezelf van toepassing is ;)

• P.Kools

“Ik ben ook maar in mijn eentje”: Haha, klassiek voorbeeld van het zgn. Common Goods-dillema. Want als iedereen zo denkt dan is iedereen ´in zijn eentje´. Nog zo´n voorbeeld: als jij denkt ´Ik ben de enige die mijn vuilniszak uit het raam op straat gooit, en iedereen denkt (en doet) dat, wordt het een grote teringzooi.

Met andere woorden (zonder er een waarde-oordeel aan te geven): je hebt geen verantwoordlijkheidsgevoel. Dat is jouw keuze.

Maar besef dan ook dat mensen geen verantwoordlijkheid ten opzicht van jou kunnen tonen. Wees dus niet teleurgesteld als ze jou niet willen helpen, zij voelen zich immers net zo onverantwoordelijk als jij…

• Kees Draaier

Bonnie,

Ik ben 56 1/2 jaar en na 41 jaar ontslagen, ik heb geen zin meer om te werken.

Ik was met, en nu zonder werk gelukkig.

Gelukkig zijn heeft dus niets met wel of niet werken te maken.

Gelukkig ben je, of niet !!!!!!!!!!

Kees Draaier

• O18

ik geloof je zeker in dat geld niet alles is, maar wat ik mij afvraag: hoe betaal jij dan toch de huur van je flat of huis of studentenhuis(of koophuis)???????

blijkbaar ben je dan een jong iemand die nog op school zit of/en gewoon bij d'r ouders woont? makkelijk praten dan want mensen zullen toch echt ergens de kost vandaan moeten halen tenzij zijn of haar ouders misschien rijk zijn, nou dat is vreemd want jij zegt juist dat geld niet alles is dus ik denk eerder dat je een thuiswoner bent bij ouders.

ik ook trouwens, maar ik ga op mezelf wonen en moet daarvoor verdienen, leuk of niet. en een goeie gezondheid heb je pas ook als je je dagelijks eten en drinken krijgt en daar is ook geld voor nodig.

trouwens: helaas heeft niet iedereen mensen die van hen houden en vrienden……en zo kan ik ook nog even doorgaan…

maar op zich begrijp ik wel wat je bedoeld, maar niet iedereen heeft het zoals jij helaas wil ik maar zeggen.