Wat een zelfbeklag hier: “Ik heb geen werk want het werk dat ik kan krijgen verdient te weinig om een mooi huis van te kopen, en het werk dat lekker verdient vraagt om opleiding/ervaring en dat heb ik niet…”.
Maak dan ervaring of opleiding! Ga aan de slag. Ga gewoon eens flink werken of studeren. Je wordt nu misschien boos om mijn ongenuancheerde aanval, maar weet dat ik gelijk hebt: je wilt eigenlijk niks doen, en veel verdienen. Maar je moet gewoon ergens beginnen. Verdien je (in het begin) weinig? -werk dan iets meer. Of neem genoegen met wat je hebt, daar is natuurlijk ook niets mis mee. Jullie willen direct goed geld verdienen voor zo min mogelijk werk. Kinderachtig hoor. Ik ben geen VVD-er ofzo, maar het is wel heel kortzichtig om te denken/verwachten dat je direct een goede start (financieel) maakt. Daar gaat een investering (werken en/of studeren) aan vooraf!
Verder: waarom moet je perse in een groot huis in een goede buurt wonen? Dat is geen grondrecht ofzo! Wees daarom tevreden met wat je hebt. Bekijk het bijvoorbeeld eens uit een wat mondialer perspectief: je leeft in grote rijkdom!
Ik walg een beetje van jullie. Jullie zijn (voor zover ik weet!) niet ziek. Ik wil graag verhoging van uitkering voor mensen die lichamelijk of geestelijk niet kunnen werken, maar voor kieskeurigen als jullie pleit ik graag voor verlaging, misschien zien jullie dan ineens wel redenen om te werken.
Probeer een positieve houding te ontwikkelen, veel succes met het zoeken naar een leuke baan!
Patrick