mensen die willen werken, maar..

• bestaan ze echt ?

Je kan geen krant openslaan, geen t.v.of radio aanzetten of je op straat begeven ZONDER geconfronteerd te worden met vacatures.

Ze schreeuwen om personeel bij iedere winkel, geen ervaring of opleiding vereist alleen komen opdagen.

En TOCH zijn er nog werklozen………..

Wachten die misschien op de functie van manager, thuis op de reserve bank met een inkomen van 10,000,- ?

En nog commentaar als ze bij het loket gaan zeuren om in je papieren te gluuren…….

waar is de tijd dat er nog gestempeld moest worden, iedere dag…

zucht…

• Hans

Ja natuurlijk! Weet je wat een huis tegenwoordig kost? Studie voor de kinderen? Pensioen? Een auto? Dan kom je er niet met Æ’ 3000 bruto.

En zulk commentaar wordt dan geleverd door mensen, die zelf wel Æ’ 10.000 bruto verdienen.

• ......

:D:D:D

p.s en natuurlijk zwartwerken….:D

• rotterdam

niet lullen maar werken

• O18

vertel op, bij welke banen vragen ze geen ervaring en opleiding? en zijn dat niet alleen schoonmaaksterbaantjes of ook andere?

ik sla de krant open en zie vooral veel dat ze juist WEL naar opleiding en ervaring vragen. ik woon in de zaanstreek en kijk regelmatig in die kranten.

en wat kunnen die mensen verdienen bij die bedrijven waar jij het over hebt?

ik hoef geen 10.000 te verdienen maar wel genoeg om van op mezelf te kunnen wonen.

• O18

ik geef je helemaal gelijk hans! ik woon in een stad waar de koopwoning prijzen ver de lucht in zijn geschoten. als ik op mezelf wil kan ik een koopwoning echt wel vergeten voor voorlopig!!

en wat dacht je van de huurwoningen??er is heel veel vraag naar de huurwoningen beneden de fl 1000 en je moet misschien wel zeker 3 jaar geregistreerd staan om een kansje te maken. en dan heb je ook nog de huurwoningen boven de 1000,- waar veel makkelijker aan is te komen maar daar heeft iemand als ik helemaal geen geld voor!!

ik zag pas een leuk huis staan, maar dat is niet te betalen voor mij: 335.000 en dit is nog wel 1 van de “goedkope”. starters zoals ik kunnen dat wel vergeten of je moet samenwonen met iemand maar ik heb niemand.

• Shakyspear

Als iemand een universitaire opleiding heeft en bijv. voor econoom kan doorgaan maar er (is niet zo…) is geen werk voor hem/haar en hij/zij moet bijv. op een vuilstortplaats afval “verzamelen” dan staat dit natuurlijk niet mooi op zijn/haar C.V.

Een toekomstige werkgever geeft dan toch de voorkeur aan iemand die bijv. aan het serveren is geweest.

Ik kan me voorstellen dat deze personen dan bepaald werk niet aannemen en zodoende werkloos blijven.

Ook zijn er mensen die niet tegen de druk kunnen van produktiewerk.

Typisch werk waar altijd mensen nodig zijn. Hard werk, harde mentaliteit, laag niveau. Hier moet je dus tegen kunnen. Laat nou eens het geval dat mensen met lagere opleiding veelal in dit werk terecht komen en stel dat ze niet tegen deze mentaliteit kunnen, maar door hun opleiding kunnen ze niet anders. Dan is het logisch dat zij bij huis zijn, ondanks een eventuele cursus die zij doen, want daar gaat ook tijd over heen.

Ik denk ook niet dat het zozeer om geld gaat bij werklozen.

Natuurlijk zijn er werklozen die gewoonweg niet willen werken, maar wat klagen we nu eigenlijk.

Het gaat steeds beter in Nederland in vergelijking met een aantal jaren terug.

Ik denk inderdaad ook wel dat een percentage werklozen te kritisch zijn, hetzij om de werkzaamheden, hetzij om het geld. (eerlijk=eerlijk) !!!

Maar je moet toch ook geschikt zijn voor een bepaald werk en als je bijv. via een uitzendbureau veel kort werk hebt verricht en vaak om ander werk hebt verzocht omdat je van jezelf vond of je “baas” niet geschikt te zijn, dan kun je het wel vergeten bij dat uitzendbureau en alle andere op den duur

Maar waar ik zelf ook niet tegen kan zijn werklozen die gewoonweg niet willen werken en het zeer makkelijk vinden om hun handje op te houden.

Zo werkt het natuurlijk niet.

Maar dat er overal vacatures voor iedereen zijn, is niet zo!.

Met een simpele VBO kom je toch echt niet ver.

Een MBO soms al niet.

Ook denk ik, niet racistisch bedoeld, dat er veel allochtene werklozen zijn.

Dan met name de vrouwen denk ik. Vanuit de bij hun behorende cultuur zijn

zij vaak niet gewend te werken.

Gelukkig heb ik een goedbetaalde, vaste baan (vindt het geen fantastisch werk, maar ik heb tenminste werk) en begin ik binnenkort bij een nieuwe werkgever, nog vaste baan en heel leuk maar ik heb ook andere tijden gekend.

Ik hoop dat mensen die werkloos zijn en dit lezen snel werk vinden en geef niet op.

Uit ervaring weet ik dat het “Arbeids”bureau vaak niet echt mee werkt, maar blijf aan de bel hangen bij hen.

De aanhouder wint.

Succes allemaal !!!

• Hans

Mij maakt het niet uit om te huren, maar als je niet in de sociale wonigbouw wil vallen met luidruchtige buurten en woningen die naar willekeur en masse gesloopt kunnen worden, kom je ook op prijzen van Æ’ 1400 per maand uit.

Als kind heeft men mij geleerd, dat mensen in een huis met een tuin wonen en niet in een woonkazerne.

Ik kreeg vorig jaar loonsverhoging Æ’ 39 (bruto). Dit gaat echt de spuigaten uitlopen. het wordt eens tijd, dat de huizenprijzen meegenomen worden in het inflatiemandje en dat er een wet komt, die de lonen automatisch voor inflatie corrigeert.

• Hans

"Ook zijn er mensen die niet tegen de druk kunnen van produktiewerk.

Typisch werk waar altijd mensen nodig zijn. Hard werk, harde mentaliteit, laag niveau."

En een hoge verantwoording, zou ik daar nog aan willen toevoegen. Het is toch wat anders, als een chef twee ton te veel betaalt, dan dat een fabriek de lucht ingaat. Dan is Nederland te klein.

“Het gaat steeds beter in Nederland in vergelijking met een aantal jaren terug.”

Daar valt veel op af te dingen. Een inkomensverbetering van dertien procent aan de top is niet hetzelfde als een omhooggaan van het minimumloon of de bijstand met 13%. Als je 240.000 verdient en het jaar daarna 270.000, ben je dan evenveel gelukkiger als iemand die van 48.000 naar 54.000 gaat. En in het BNP zitten ook dingen als herstelwerkzaamheden, die niet bijdragen aan de welvaartsstijging. Als het budget van de gevangenissen verdubbelt en een effect van 3% over 10 jaar op het BNP heeft, is er dan sprake van welvaartsstijging?

De eerste lessen economie gaan daarover, maar dat zijn de heren beleidsmakers allang vergeten.

• Klaploper234567

Beste keiharde werker,

Ik was ook zo'n bikkel. Nu dus werkloos. Ik probeer al maanden werk te vinden, maar het zal je verbazen dat dat toch niet zo makkelijk gaat - aansluiting van kwaliteiten op beschikbare functies etc. (uitzendbureaus schrijven me daarom niet eens in).

Dus, naast zelf zoeken, vroeg ik ook hulp aan mijn uitkeringsinstantie (alle beetjes helpen; ik ben zeer bereid een opleiding te doen; had ik zelfs al helemaal ZELF uitgezocht: ze hoefden alleen een oordeel uit te spreken). Ik dacht: die springen bovenop mij, een gemotiveerde parasiet, is dat wat!. Werk, werk, werk weet je wel

Het heeft me vier maanden gekost om uberhaupt iemand te pakken te krijgen om hierover te praten. Als IK geen initiatief neem /had genomen had ik, is mijn stellige indruk, over 2 jaar nog rustig mijn uitkering genoten.

Nooit krijg je dezelfde consulent, dus bij elk telefoontje weer alles uitleggen. Terugbellen gebeurt zelden. Stukken raken eindeloos zoek. Als te veel bel en blijf aandringen, dat ik reacties wil op mijn voorstellen en initiatieven, raakt men tenminste geirriteerd en soms wordt men boos. Eén keer weigerde men botweg intern te bellen toen ik vroeg hoe ik nu verder moest met mijn vragen (in een Kafkaeske situatie: kantoor A zei kantoor B moet dat voor u doen, maar kantoor B zei dat wat ze ook op A zeiden, zi'j zouden het niet doen …).

Bovenstaand levert een verhaal op van diverse kantjes A4. Misschien gaat het nog wel eens naar onze minister (Vermeend). Hoewel: de controlerende instanties, de ombudsman, de klachtencoordinator van de uitkeringsinstantie heb ik óók al benaderd: iedereen kent en erkent het probleem, biedt excuses aan en geeft dan aan dat dit niet zomaar te verbeteren valt. Helaas meneer …

Dus ik link, ik denk: ik solliciteer bij hen, dáár valt in elk geval nog wat goeds te doen (toevallig heb ik daar wel de kwalificaties voor) Mooi niet: reorganisaties, moeilijk, moeilijk …

Kortom keiharde werker … het plaatje is wat genuanceerder dan jij in je boosheid (of afgunst ?) denkt.

Groetjes,

een bedroefde en moegestreden klaploper234567