Day traden

• Rob (girogluur)

Allen bedankt voor uw reacties. Momenteel heb ik een daytrading bedrijfje opgestart en ben dus uit de uitkering. Ik reageer op koersfluctuaties op Beursplein 5 n maak nu gemiddelt 2000 gulden per week inclusief optieregelingen. Zo zie je maar hoe snel het kan gaan. Ik hoop dat die stumpers bij de sociale dienst weer een ander slachtoffer kunnen vinden die ze kunnen zieken met hun gegluur!

• Kim

O,o,o,o, wat ga jij straks hard op je bek met je daytrading. Inderdaad het gaat nu goed, kwestie van tijd totdat jij weer zon zielige uitkeringtrekker wordt…….

• Hans

Kim, om dat soort chickies als jij lachen wij. En uitkeringstrekkers lachen je ook uit. Dat zijn echt niet allemaal zieligjes, zoals jij dat als waas voor ogen hebt.

• Rob

Ik ga niet op miijn bek hoor, een deel gaat in obligaties en een klein noodzakelijk deel op een spaarrekening. Het gaat overigens altijd goed op de beurs als je je verstand maar gebruikt en je niet laat beinvloeden door al die negatieve pipo's van journalisten en azijnpissers. En inderdaad Hans ook in mijn bijstandsperiode was ik verre van zielig omdat je de waarde van geld leert kennen en ook ziet dat je met weinig kunt rondkomen. Je gaat succes ook relativeren en meer waarderen.

• Frank

Het gaat ALTIJD goed op de beurs?????

Wat heerlijk die naiviteit van een beginnende belegger………..

• Hans

Als je dan als je een baan hebt, ongeveer het dubbele krijgt, snap je niet, hoe mensen een salaris van Æ’ 3500 netto aan de magere kant kunnen vinden. Dat kan inderdaad alleen maar komen van mensen, die nooit met weinig hebben leren omgaan. “Jawel, in mijn studententijd, … ” roepen ze dan. Daar geloof ik niks van, want als het mis dreigede te gaan, was daar wel pappie of mammie (of oma), die zoontje of dochtertje een paar duizendjes toestopte.

Nee dan wij, Rob.

• Hans

Op de lange duur stijgen de meeste koersen. Als je je beleggingen goed spreidt, gaan heus niet alle bedrijven failliet. En in een krach, zoals die van 1929, hebben ook de niet-aandeelhouders last van de economische terugslag. Zoals journalisten bij één mooie zomer, zoals die van 1989, spraken van een klimaatverandering, zo spreken ze ook van een recessie, bij de beursterugval in 2000. Daarbij vergeten ze gemakshalve, dat 90% van het economische verkeer niet via de beurs gaat.

• Rob

Ik ben zo'n 15 jaar bezig ja, zeker een beginner! Geloof me ik lach me tot nu toe een bult.

• Rob

Bedankt Hans voor de steun, maar voor alle duidelijkheid ik heb bijna geen lange termijn aandelen (alleen Ahold en ING). Day of shorttraden is ALTIJD al een leuke manier van snel geld verdienen geweest als je maar een beetje lef hebt. Veel aandelen laag inkopen op de low en dan weer verkopen op de high. De truc is om dit nu steeds weer op het juiste moment te doen maar met TA gaat dit tegenwoordig vrijwel feilloos.

• Kim

God o god wat een zielige lui hier.