Giro gluren

• Hans

Ook dat moet je opgeven, als je regelmatig bij je ouders eet. Werkende mensen zijn ook wel eens ziek, maar gaan toch werken.

Wat interpreteren ze als zwartwerken? Volgens mij gebruik je het verwijswoord ‘dat’ niet goed.

Dan moet je aangifte doen, dan kan de sociale dienst iets ertegen doen. Ik kan me voorstellen, dat je dat vervelend vind, ik zou het immers ook niet doen, maar erover klagen en niets doen is vreemd in zo'n situatie.

Hoe weet je hoe duur die sportschoenen zijn en dat trainingspak? (overigens nou niet echt kleding om jaloers op te zijn, ik vind het kleding van lager allooi) En hoezo ieder weekend? Dan zouden ze 3600 moeten verdienen, en dat halen ze nooit als genaturaliseerde vluchteling. Een vriend van me is vluchteling en die komt twee jaar na zijn A-status aan het minimumloon. Daarna krijgt hij 3200 bruto.

• Robert

Of ik eet bij mijn ouders wordt tijdens een heronderzoek en op het werkbriefje niet gevraagd, ik zou dus ook niet weten waarom en hoe ik dit ze kenbaar moet maken. Inmiddels is mijn gehele boekjaar 2000 bekeken. Effecten, spaarrekeningen, belastingtechnische zaken enzovoort, alles is bekeken. Mijn uitkering wordt voortgezet helaas met een eenmalige sanctie van 5% ivm het in eerste instantie weigeren van het inzien van de stukken. Het hele onderzoek hebben ze dus voor jan met de korte achternaam gedaan en ik ga daarom een bezwaarschrift (de zoveelste) indienen bij B&W. Ik ben overigens psychisch ziek daar ik bij vele bedrijven ben weggetreiterd, niet omdat ik slcht werkte maar omdat ik niet meeschreeuw met de groep.

Wat die A-status betreft, die heb ik al meerdere malen ‘verklikt’ maar dit helpt kennelijk niet. Je hebt gelijk het zijn ook figuren van lager allooi dat bewijzen ze wel, dit is overigens geheel niet stigmatiserend bedoelt daat Hollanders er ook wat van kunnen. Ze drah\gen merkkleding met een hoge winkelwaarde. Ik stelde dit als voorbeeld omdat elk weldenkent mens die uit zijn doppen kijkt weet dat dit soort zaken gebeuren er is veel onrecht.

Toch ben ik weer aan het solliciteren, ik ga het weer proberen, van dat thuiszitten wordt je ook simpel en van dat geloer in je finaciële zaken dus ook.

• Hans

Er staat ruimte onderaan op het maandformulier, waarbij je alle dingen, van welke je denkt dat ze het recht op uitkering of de hoogte daarvan beïnvloeden moet aangeven. Inkomsten in natura horen daar ook bij. Iedereen gaat wel eens op bezoek en eet daar dan, maar jij doet het regelmatig en dan is het wat anders. Als de werkgever mij iedere dag boven een bepaald minimum aan warme maaltijden geeft of lunches, moet ik dat ook als loon opgeven.

Ik vraag me af wat een uitkeringsgerechtigde met effecten en met meer dan Æ’ 10.000 aan spaargeld moet. Ik vind vermogensopbouw een voorrecht voor iemand die werkt. Een uitkering moet voldoende zijn om van te leven en meer niet. Dat is toch oneerlijk ten opzichte van mensen, die werken, en geen effecten kunnen aanschaffen.

Psychisch ziek? Daar geloof ik niet zou gauw in en ik weet echt wel wat het is, maar ik heb wel aan mijn herstel gewerkt. Als je nou blind was of zwaar spastisch, dan kon ik het me voorstellen, maar zelfs die mensen werken, Rob. Er zijn echt wel meer mensen geen meeloper dan alleen jij. Daar is niks mis mee, zolang je je daardoor maar niet beter gaat voelen. Ik ben vegetariër, geheelonthouder, niet-roker, ik heb geen auto en geen eigen huis, maar toch word ik volledig geaccepteerd. Als ze eens lastig doen reageer ik met een grap terug. Ze moeten niet aan je zien, dat je er niet tegen kunt, want wat dat aangaat zijn mensen net honden. Als ze je angst of onzekerheid ruiken, happen ze toe. Als je flink terugblaft niet. (Hetgeen ook bij honden helpt, want ik heb eens een hond weggejaagd door hem helemaal verrot te schelden. Met de staart tussen zijn benen droop hij af.)

Wat in ieder geval zinloos is om je helemaal op je ouders te richten door elke dag bij ze te gaan eten. Zo blijf je zielig, Rob. En dat wil je toch niet? Je wilt toch ook een leuke vriendin? Werk aan die mindere eigenschappen en zie dat je ergens onder de pannen komt, want zo had je je leven toch niet voorgesteld als kind.

Goed dat je weer aan het solliciteren bent. Ik wens je veel succes voor de toekomst

• DICK

beetje jaloers dild.o ? I went to UCLA so fu.ck HBO this beats it bigtime.

btw UCLA is University of the Citly of Los Angeles

DICK da PRICK from LA