Giro gluren

• Rob

Kan je dit weigeren?

• spYder

Je praat in raadsels, wees eens wat duidelijker!

• Marc

Tuurlijk.

• Rob

Ik heb het over die k ut HBO' ers die steeds in mijn administratie willen gluren bij de ‘sociale dienst’

• Hans

Zeker! Krijg je geen uitkering.

• Hans

Of hij de Sociale Dienst mag weigeren om inzage in zijn bankafschriften te geven. Dat mag hij zeker weigeren, maar dan mogen zij hem een uitkering weigeren. Of hij gaat een baan zoeken, dan heeft niemand meer iets te gluren. Trouwens, de bank gluurt ook mee, en doet wel meer met die gegevens.

• Hans

Die “küt-HBO'ers” hebben wat beter uitgekeken dan jij in hun leven. Zij moeten de Bijstandswet toepassen. Ga een baan zoeken, man.

• Robert

Jazeker die hebben het gemaakt, de hele dag zoeken of je iemand een oor kan aannaaien als ie per ongeluk een erfenisje of gift heeft ontvangen of gewoon weg spaarzaam is, ze moeten gewoon van mijn centen afblijven die muggezifters. Kunnen die stakkers wel slapen 's nachts?

• Hans

Het werk van een rechtsvaststeller houdt wel meer in dan kijken, of je iemand een oor kan aannaaien.

Als iemand een erfenis heeft gehad, kan hij in zijn eigen onderhoud voorzien, en heeft hij geen bijstand nodig. Zou hij blij moeten zijn, dat hij het niet nodig heeft. En als jij Æ’ 10.000 kunt sparen, dan klopt er iets niet. In ieder geval hoeft de gemeente je dan niet te sponsoren.

Jij kunt in ieder geval niet slapen 's nachts.

Je doet er beter aan een baan te zoeken, dan kun je met recht spreken over je eigen geld.

• Robert

Nee inderdaad, ik ben vrijgezel en erg zuinig met geld en eet elke dag bij mijn ouders omdat ik te ziek ben om te werken. Die ei-keltjes interpreteren dat als zwartwerken terwijl ik dat niet doe dus laat ze het maar bewijzen. Het frustrerende is dat ik buren heb die de boel belazeren maar daar wordt niet tegen ondernomen omdat ze van het allochtone a-status type zijn. Terwijl ik nu mijn eigen vermogen mag opvreten kopen ze elk weekend na goed uitgeslapen te hebben van een avondje snuiven en stappen een nieuw trainingspak en sportschoenen ter waarde van zo'n fl 900.–