GAK Rotterdam

  • BORG

    Hallo allemaal,

    Ik ben net werkeloos, maar heb het afgelopen anderhalf jaar continu gewerkt. Nu wil ik ff weten of iemand weet waar ik heen moet voor een uitkering. Sociale Dienst of het GAK? En als iemand me dan kan vertellen hoe dat in Rotterdam zit, ben ik diegene heel erg dankbaar.

    BORG

  • Daniella

    Als je onafgebroken gewerkt hebt, heb je recht op WW. Volgens mij de kortdurende uitkering, want je voldoet aan de 26-wekeneis (i.e. van de voorafgaande 39 weken heb je er tenminste 26 gewerkt). Voor de lange uitkering kom je niet in aanmerking want je voldoet niet aan de vier-uit-vijf eis, i.e. dat je van de afgelopen vijf jaar er vier gewerkt hebt (een minimumaantal dagen).

    De meeste mensen zitten bij het GAK, maar het kan ook zijn, dat je naar Cadans moet of het USZO. Deze laatste als je voor overheid of onderwijs gewerkt hebt.

  • Shy one

    Er staan in Nederland 200.000 vacatures open. Wat dacht je er van om naar het uitzendbureau te gaan? Nog dichterbij ook!!

  • Steven Denny Stam

    Wanneer heb je recht op een GAK uitkering?En wanneer zijn de betalingen.Is dat weekelijks of maandelijks/

  • Bloem

    Helaas Steven, de GAK uitkering bestaat niet meer.