ziektewetuitkering in mindering op ww?

  • iris

    Ik was al geruime tijd in de ziektewet tijdens mijn dienstverband. Maar mijn contract liep af en zodoende was ik dus werkloos. Omdat ik nog niet hersteld was van ziekte (Burnout) heb ik een ziektewetuitkering ontvangen bij het UWV.

    Als ik niet ziek zou zijn geweest zou ik op basis van mijn arbeidsverleden recht hebben gehad op 6 maanden loongerelateerde WW.

    Hoe zit het nu met de duur van de WW? Schuift die gewoon op na hersteldverklaring? (dus nog steeds recht op 6 maanden ww na een aantal maanden zw) Wordt de duur van de ziektewetuitkering afgetrokken van de duur ww.( 6 maanden ww - 4 maanden zw= 2 maanden ww) ? Of worden alleen de eerste x aantal maanden afgetrokken ( 6 maanden ww - 3 maanden zw (ongeacht daadwerkelijk aantal maanden, in dit geval 4) = 3 maanden ww.

    Ik hoop dat er iemand is die mij hier meer over kan vertellen, want ook bij het UWV schijnen ze hier niet eenduidig over te zijn…

  • wim

    Iris,

    Kijk eens op de site www.uwv.nl , want volgens mij kun je niet in de ww als je in de ziektewet bent en als je weer genezen wordt verklaard kan je pas een ww aanvraag indienen en gaat je ww periode dan pas in, dus lekker uit zieken.

    Beterschap,

    Wim

    iris schreef:

    >

    > Ik was al geruime tijd in de ziektewet tijdens mijn

    > dienstverband. Maar mijn contract liep af en zodoende was ik

    > dus werkloos. Omdat ik nog niet hersteld was van ziekte

    > (Burnout) heb ik een ziektewetuitkering ontvangen bij het UWV.

    > Als ik niet ziek zou zijn geweest zou ik op basis van mijn

    > arbeidsverleden recht hebben gehad op 6 maanden

    > loongerelateerde WW.

    > Hoe zit het nu met de duur van de WW? Schuift die gewoon op

    > na hersteldverklaring? (dus nog steeds recht op 6 maanden ww

    > na een aantal maanden zw) Wordt de duur van de

    > ziektewetuitkering afgetrokken van de duur ww.( 6 maanden ww

    > - 4 maanden zw= 2 maanden ww) ? Of worden alleen de eerste x

    > aantal maanden afgetrokken ( 6 maanden ww - 3 maanden zw

    > (ongeacht daadwerkelijk aantal maanden, in dit geval 4) = 3

    > maanden ww.

    > Ik hoop dat er iemand is die mij hier meer over kan

    > vertellen, want ook bij het UWV schijnen ze hier niet

    > eenduidig over te zijn…

  • mr. J.J. Brosius

    Recht op zw is een uitsluitingsgrond in het kader van de ww. Pas na einde zw kan recht op uitkering ww ontstaan. De referteperiode inzake de arbeidsverledeneis wordt “voorverlengd” met periodes waarin u recht had op uitkering ingevolge de zw.

    Hans Brosius

    www.advocatenkantoor-brosius.nl

    Advocatenkantoor Brosius

    Postbus 2061 4460 MB Goes

    Bezoekadres: St. Jacobstraat 44 Goes

    Tel.: (0113) 270010

    Fax: (0113) 270011

    brosius@advocatenkantoor-brosius.nl

    Spreekuurvestiging:

    Steenhuisstraat 24

    Vlissingen

  • Tessa

    WAt bedoel je met voorverlengd? Kun je een voorbeeld geven?

    Als je 1,5 jaar ziek bent geweest en in die tussentijd is je contract afgelopen, terwijl je daarvoor 20 jaar hebt gewerkt, hoelang WW krijg je dan nog?

    Tessa

  • Anita

    Ik heb van half augustus 2011 tot half november 2011 WW uitkering gehad en vanaf half november 2011 tot 12 september 2013 ZW uitkering. De ZW uitkering zijn normaal gesproken 104 weken maar ik heb maar 96 weken gehad. Wordt mijn ziektewetduur dan van mijn WW uitkering afgetrokken!