0 uren contract.

  • k

    Ik doe ook nog een avond opleiding (pedagogiek) Momenteel ben ik secretaresse.

    Waar ik in de toekomst kan beginnen, wordt ik deels secretaresse en deels werk ik in de kinderopvang. Zodat ik ervaring kan opdoen voor mijn opleiding.

    Want als ik mijn opleiding af heb en geen ervaring heb, dan ben ik nog nergens.

    Dus de enige reden waarom ik twijfel om het te doen is dat ik op die manier ervaring opdoe op beide vlakken.

  • DePeter

    Gewoon doen K, ervaring is altijd meegenomen en het staat goed op je CV.

    En daarbij een “Toekomstig Werkgever” ziet het graag als iemand initiatief neemt zeker als het een Avondopleiding is.

    Ik wens je veel succes in je opleiding en toekomstige baan.

    grtzzzzzzzzz

  • Dirk.D.

    Beste Sip.

    Het wel zo gelegen dat de gewerkte uren (geld) afgetrokken worden van de uitkering.

    MAAR als je meer dan drie maanden een gemiddeld aantal uren hebt gewerkt, zal de werkgever op z'n minst 70% van dat gemiddelde aantal uren moeten uitbetalen (in veel CAO's vaak 100%)

    Ook kan het zijn dat de WW wordt “opgeschort” wat inhoud dat je later met het zelfde geld verdegaat mocht je niet meer zelf inkomsten kunnen “verwerven” tot het maximale termijn wat voor deze persoon betreft.

    Groet

    Dirk.D.

  • blubber

    Kom op zeg….“0 uren contract”, dat klinkt toch als “ twee halen, drie betalen”……met andere woorden: wees wijzer.

  • Hans.

    Uit wanhoop kun je mensen tot gekke dingen verleiden. En zo'n werkgever leunt erop, dat er een socialezekerheidsstelsel is, waaruit de bewuste persoon zijn restinkomen haalt. Dat is werkgeversmisbruik van sociale verzekeringen. Dat is net zo als de seizoenswerkloosheid, die de horeca mede helpt in stand te houden.

  • Dirk.D.

    Beste.

    Zie antwoordd aan Sip.

    Je bouwd na verloop van tijd (min 3 maand) wel degelijk “arbeids verleden” op.

    Navenante uitkeringen worden “rechtens” gemiddelde gewerkte uren “bepaald”

    Wat dus inhoud dat ook ziektewet vergoedingen e.d. gewoon door de baas betaald moeten worden.

    Groet

    Dirk.D.

  • karel van Dam

    Hallo DePeter en meisje K,

    Houdt dat meisje toch niet voor de gek. Wat kun je slijmen zeg!!!Bah. Vertel de waarheid man!!!

    Meisje, kies toch eieren voor je geld. Als je baas je graag wilt hebben dan is werk op contract basis waarin je het aantal uren vastlegd vanzelfsprekend.

    Karel

    Meisje, laat je niet gek maken door enkele hier op dit forum

  • Hans.

    Een onbekende spreek je niet aan met “meisje”, maar met “mevrouw”. Van enige beschaving ben je ook al gespeend.

  • DePeter

    Karel,

    De waarheid is dat een werkgever het als een Pré ziet wanneer je dingen onderneemt, zoals bvb een avondcursus.

    Als ik als werkgever moet kiezen tussen iemand met een dagopleiding en iemand met een vergelijkbare avondopleiding, dan heeft diegen met de avondopleiding al een streepje voor, wat NIET wil zeggen dat zij ook de baan zal krijgen. Dat is natuurlijk afhankelijk van meeredere factoren.

    grtzzzzz

  • Lindsey

    Een 0-uren contract wordt tegenwoordig steeds meer aangeboden dit omdat de wergever geen gedoe meer wenst te hebben met alle rompslomp die bij een normaal contract bij komt kijken. een 0-uren contract is een basis van no work no pay. Maar mocht je met een 0-uren contract toch de ziektewet in belanden dan moet de werkgever je wel ziek melden bij de betreffende instantie van hun krijg je nml ondanks je 0-uren contract toch een deel vergoed alleen het deel van de werkgever krijg je niet.

    Zelf mee gemaakt vandaar dat ik dit dus weet.