0 uren contract.

  • k

    Hallo, ik heb een vraagje en hoop dat ik een aantal goede tips krijg:

    Ik heb nu tijdelijk werk, zodra mijn werk is afgelopen krijg ik weer een ww uitkering.

    Ik kan dan ergens gaan werken met een 0-uren contract. Hoe gaat dit dan met mijn uitkering. En is het wel zo verstandig een 0-uren contract?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    K

  • Sip

    De uren die je wekt met een 0 uren contract worden van je uitkering afgehouden. Als je dus veel werkt en geen uitkering meer krijgt dan schort die uitkering op. Verder heb je totaal geen rechten. Als je bv ziek wordt geen ZW maar bijstand cq ww

  • H a n s

    Een beetje steviger onderhandelen met je werkgever, zeg.

  • eurootje

    Ja hoor daar istie weer……… de optimistische H a n s uit Limburg… zit je je soms weer te vervelen, je bent een echte z*****d!!! ;(

  • H a n s

    Je gaat toch werken om uit de bijstand te komen, niet om er bij tijd en wijlen weer in te geraken.

  • eurootje

    Je leest of begrijpt de vraag van k niet goed…

  • Hans.

    “En is het wel zo verstandig een 0-uren contract?”

    Het is toch wel duidelijk, hoe ik erover denk. En over opmerkingen van “je leest niet goed”: mensen maken zelf uit, hoe en wat ze beantwoorden. Als jij het zo goed weet, antwoord dan rechtstreeks op haar en ga niet mijn bijdragen zitten te becommentariëren.

  • karel van dam

    Beste werkpaarden,

    De K. in dit ingezonde stukje staat niet voor Karel. Met dit contract gaat zelf Karel liever de WW in!

    Karel

  • Hans.

    Het nulurencontract houdt mensen bij de klasse der werklozen. Men blijft bij de mensen horen, die moeite met werk vinden hebben. Ik zou het ook nooit accepteren. Al die tijd, dat je niet werkt, moet je thuis op de bank zitten, want je moet wel gratis oproepbaar zijn.

  • DePeter

    En je hebt het recht om NEE te zeggen!! Wat natuurlijk niet de bedoeling is, maar ik kan me voorstellen dat deze situatie zich voor doet. Meestal zijn het de verzorgende beroepen en speel je als “Pispaal” als iemand anders vrij heeft of ziek is mag je komen opdragen, dan zou ik dus ook zeggen Bekijk het maar.

    Nee gewoon een vaste baan is het beste. (maar wat is vast werk tegenwoordig)

    grtzzzzzzz