Vervolg vervalt, hoe zit het met bijstand en eigen huis opeten?

  • Peter Roemer

    Hoi allemaal

    Actueel, zie ook de andere posting hieronder. Maar ik heb een vraag over die bijstand. Er is mij altijd verteld, dat als je boven de 50 bent, dat je dan niet verplicht bent om je eigen huis op te eten. Klopt dit, en ik vraag mij af, hoe dat nu zit met die nieuwe maatregel over het vervallen van de vervolguitkering??

  • math

    Je hebt een eigen huis dat een bepaalde overwaarde heeft. Nou jongen, 50 of geen 50, je mag het lekker opeten.

    Maar neem mijn raad aan|:

    Ga eens naar de sociale dienst van je gemeente en praat eens vrijblijvend met een ambtenaar.Die kan je precies vertellen hoe en wat je moet doen waar je recht op hebt en wat je wel of niet moet opeten. De regels veranderen met de dag en zijn nawelijks van kracht of er wordt weer iets nieuws bedacht door onze ambtenaren vrienden en regelneven in Den Haag.

    Ik weet het niet precies , heb er ook nauwelijks ervaring mee, maar ook het geouwehoer dat je hier leest zal je niet veel wijzer maken.Schenk er zo weinig mogelijk aandacht aan want ook de meesten weten het waarschijnlijk niet en kletsen een eind in de ruimte.

  • Hans

    Waarschijnlijk fluit de Tweede Kamer het wat te voortvarende kabinet hard terug, want mensen die hard gewerkt hebben in eenzelfde regeling stoppen als mensen, die nog geen dag gewerkt hebben, dat gaat natuurlijk niet aan.

  • Dirk.D.

    Beste Hans

    Er zijn momenteel geen geluiden van enige politieke kracht die jouw beweringen staven.en is jouw uitspraak zeker “de wens is de vader van de gedachte”

    Helaas ben ik van mening dat Math het indeze bij het rechte eind heeft, en zal er indien er beroep op de bijstand moet worden gedaan, een gedeelte van de overwaarde (waarde huis min hoogte hypotheek) voor eigen rekening worden “opgenomen” de exacte bedragen weten ze wel bij de “soos”.

    Groet

    Dirk.D.

  • Jeroen Werklust

    zonder van je mooie koophuis hoor dus ga werken,dan behoudt je je mooie koophuis.

    werkze en veel arbeidsvreugde

  • sijlvia moeder van dominique

    goh je bent er weer als zielige jeroen.

    slaapt je surogaat pappie al??of komt deze nog,vergeet dan niet weer je naam aan te passen staat echt zo dom.

  • Jeroen Werklust

    als je niets zinigs weet blijf dan weg van dit forum.

    en ga maandag weer met plezier aan het werk.

    veel werkgenot

    werkze

  • sijlvia moeder van dominique

    ik heb lekker vakantie mooi 3 lange weken helemaal niks doen.

    en over zinnige bijdrages gesproken komen die van jou dan??

    of is mensen afzeiken zinnig??niet dus.

    dus jeroentje ga maar fijn werken doe je ook nog eens wat zinnigs.

    ik geniet wel lekker van mijn welverdiende vakantie.

    werk ze maar weer Zou ik zeggen.

  • Hans

    Ontslagen, Jeroen, je kunt niet spellen.

  • Jeroen Werklust

    we maken allemal wel eens fouten

    maar onthou een ding:

    Wie werkt maakt fouten > Wie niet werkt maakt een nog grotere fout.

    tenzij je een ziekte of handicap hebt.

    werkze en aan de arbeid!!!!!!!!!!!!!!!!!!