zwart werken

  • Xi_Master

    ik werk straks 8 uur per week ‘over’. Mijn baas betaalt mij dat zwart uit, omdat het voor ons allebei voordeliger is. Waarom zou ik het dan niet doen? P.S. Ik zit in het hovenierswereldje en ben 22…

  • Hans

    Omdat het je pensioengrondslag en WAO-grondslag en WW-grondslag aantast en je niet verzekerd bent voor ziekte of ongeval tijdens je zwarte uren.

  • Gladio

    vind jij dan dan zwart werken normaal is?

  • Gladio

    Hansje er klopt niks van wat je zegt.

    Xi-Master sprak over overuren ( goed lezen!)

    Voor zowel de berekening van een WAO uitkering alsmede de vasstelling

    van een WW uitkering ( referte eis, wekeneis ) worden overuren niet meegeteld.

    Misschien ook onbekend voor een leek zoals jij.

    Het puntje ziekte slaat helemaal nergens op. Tenzij jij bij ziekte ook overuren uitbetaald krijgt. ( geef me in dat geval het telefoonnummer van jou ministerie)

    Conclusie: Gedraag je niet als een wijsneus want je snapt er niks van.

    Hans schreef:

    >

    > Omdat het je pensioengrondslag en WAO-grondslag en

    > WW-grondslag aantast en je niet verzekerd bent voor ziekte of

    > ongeval tijdens je zwarte uren.

  • Sip

    Natuurlijk ben je wel verzekerd. Als je op dat moment iets overkomt dan werk je die dag voor het eerst over. Blijft er alleen staan dat werkgever een boete krijgt voor geen overwerkvergunning, maar kan ook nog op variablele werktijden zetten, dan is er helemaal geen probleem

  • Hans

    Als jij zo'n dom figuur bent, die braaf zijn belasting betaalt, ben je te beklagen, sukkel. Werk hier maar lekker je frust weg. Je moet wel een heel miezerig baantje hebben, wil je zo te keer gaan tegen werklozen en mensen met een precaire baan.

  • Hans

    Ligt eraan, wat jouw en zijn baasje onder overuren verstaat, studeerkamergeleerde. Heel veel horecabaasjes betalen de helft van de reguliere uurtjes zwart uit, kneusje. Wat in jouw boekjes staat, moet wel naar de praktijk vertaald worden, maar daar heb je nou eenmaal geen kaas van gegeten.

    “Jou ministerie”? Hebben ze je op het kneuzenschooltje niet goed leren spellen?

  • Hans

    Iemand die het normaal kan uitleggen zonder frust.

  • gladio

    Ha, vooral goed op spelfouten letten om te compenseren dat je de stof

    niet goed begrijpt.

    Xi-Master zei toch dat hiij hovenier is.

    Aangezien je inhoudelijk nergens op in gaat, snap je zelf heel goed dat je

    ondanks je wollige taalgebruik er gewoon geen klote van begrijpt.

    Met vriendelijke groet,

    de kamergeleerde

  • Hans

    Gladio, ga je frust ergens anders wegwerken.